Με την επιτυχή ολοκλήρωση της Θεματικής Ενότητας, οι φοιτητές/τριες θα έχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες σε συνάφεια με τα γνωστικά αντικείμενα, όπως ακολούθως:
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του γνωστικού αντικειμένου: ‘Πλαίσιο λειτουργίας του e-επιχειρείν’ της Θεματικής Ενότητας ΔΕΟ45, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να,
- Ορίσουν την έννοια του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ΗΕ) και να περιγράψουν τις διάφορες κατηγορίες του.
- Κατανοούν τα βασικά είδη συναλλαγών και τα κίνητρα του ΗΕ.
- Συζητήσουν για τα οφέλη του ΗΕ στα άτομα, τους οργανισμούς και την κοινωνία.
- Αντιλαμβάνονται τις διαστάσεις της ψηφιακής πραγματικότητας.
- Περιγράψουν τα βασικά επιχειρηματικά μοντέλα ΗΕ.
- Απαριθμήσουν και να αναλύσουν τους βασικούς περιορισμούς του ΗΕ.
- Ορίσουν τις ηλεκτρονικές αγορές και τα δομικά τους στοιχεία.
- Αναφέρουν τους κύριους τύπους ηλεκτρονικών αγορών και να περιγράψουν τα χαρακτηριστικά τους.
- Περιγράψουν τις διαδικτυακές ανταλλαγές και διαπραγματεύσεις.
- Περιγράψουν τις εικονικές κοινότητες και τα κοινωνικά δίκτυα ως μηχανισμούς ΗΕ.
- Προβούν σε ταξινόμηση και περιγραφή των βασικών επιχειρηματικών μοντέλων του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου.
- Περιγράψουν πως διαμορφώνεται ο ανταγωνισμός στο λιανεμπόριο με την ραγδαία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου σε παγκόσμιο επίπεδο και πως αυτό επηρεάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του γνωστικού αντικειμένου: ‘Ηλεκτρονικό εμπόριο’ της Θεματικής Ενότητας ΔΕΟ45, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
- Περιγράψουν το πεδίο συναλλαγών και τα πιο σημαντικά μοντέλα Β2Β.
- Περιγράψουν τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού εφοδιασμού.
- Εξηγήσουν πως λειτουργούν οι αντίστροφες δημοπρασίες στις συναλλαγές τύπου Β2Β.
- Περιγράψουν τον τρόπο με τον οποίο οι συναλλαγές τύπου Β2Β μπορούν να ωφεληθούν από την κοινωνική δικτύωση και τον ιστό δεύτερης γενιάς (Web 2.0).
- Περιγράψουν τις δραστηριότητες Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και ζητήματα εφαρμογής όπως η Κυβέρνηση Δεύτερης Γενιάς και η Κινητή Διακυβέρνηση.
- Περιγράψουν την Ηλεκτρονική Μάθηση, τα εικονικά πανεπιστήμια και την ηλεκτρονική εκπαίδευση.
- Κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά προστιθέμενης αξίας του κινητού εμπορίου καθώς και τα οφέλη και τα θεμελιώδη κίνητρά του.
- Περιγράψουν την υποδομή της κινητής υπολογιστικής που υποστηρίζει το κινητό εμπόριο (συσκευές, λογισμικό και υπηρεσίες).
- Κατανοήσουν τις τεχνολογίες και τις εφαρμογές του κινητού εμπορίου βάσει τοποθεσίας.
- Ορίσουν το κοινωνικό εμπόριο και να περιγράψουν το ιστορικό, τα βασικά στοιχεία και την εξέλιξή του.
- Περιγράψουν το πεδίο εφαρμογής, τα κίνητρα, το περιεχόμενο και τα οφέλη του κοινωνικού εμπορίου.
- Περιγράψουν τα κυριότερα μοντέλα των κοινωνικών αγορών.
- Να περιγράψουν τους στόχους και τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής διαφήμισης.
- Να περιγράψουν διάφορες στρατηγικές μάρκετινγκ, διαφήμισης και μορφές προώθησης στο Διαδίκτυο.
- Περιγράψουν τις βασικές αρχές του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου και τα θέματα που προκύπτουν σχετικά με τις πληρωμές ΗΕ.
- Περιγράψουν τις κυριότερες αλλαγές στο λιανικό εμπόριο και τις επιπτώσεις τους στις πληρωμές ΗΕ.
- Κατανοήσουν τους τρόπους πληρωμής στο διαδίκτυο που προσφέρονται από τρίτα μέρη.
- Περιγράψουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να χρησιμοποιήσουν το ΗΕ οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του γνωστικού αντικειμένου: ‘Νέες τεχνολογίες και πληροφοριακά συστήματα διοίκησης’ της Θεματικής Ενότητας ΔΕΟ45, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να,
-
- Κατανοούν με ποιον τρόπο τα Πληροφοριακά Συστήματα (ΠΣ) μετασχηματίζουν το επιχειρείν και ποια είναι η σχέση τους με την παγκοσμιοποίηση,
- Διακρίνουν την ανθρώπινη, οργανωσιακή και τεχνολογική συνιστώσα των ΠΣ.
- Αναγνωρίζουν τις δεξιότητες και γνώσεις Πληροφοριακών Συστημάτων που είναι σήμερα απαραίτητες στα στελέχη μιας επιχείρησης.
- Κατανοούν ποιος είναι ο ρόλος της διαχείρισης επιχειρηματικών διεργασιών στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και πως υποστηρίζονται από τα πληροφοριακά συστήματα.
- Αναγνωρίζουν ποια ηθικά, κοινωνικά και πολιτικά ζητήματα εγείρουν τα πληροφοριακά συστήματα.
- Αναγνωρίζουν ποια είναι τα συστατικά στοιχεία της υποδομής τεχνολογίας πληροφοριών (ΤΠ).
- Διακρίνουν ποια είναι τα βασικά εργαλεία και οι τεχνολογίες πρόσβασης σε πληροφορίες βάσεων δεδομένων για τη βελτίωση της επιχειρηματικής απόδοσης και τη λήψη αποφάσεων
- Κατανοούν πώς λειτουργούν οι τεχνολογίες του Διαδικτύου, πώς υποστηρίζουν το ηλεκτρονικό επιχειρείν και ποιες είναι οι βασικές τεχνολογίες και τα πρότυπα της ασύρματης δικτύωσης, επικοινωνίας και πρόσβασης στο Διαδίκτυο.
- Κατανοούν για ποιο λόγο τα πληροφοριακά συστήματα είναι ευάλωτα σε καταστροφή, σφάλματα και κακή χρήση και ποια είναι τα σημαντικότερα εργαλεία και τεχνολογίες για την προστασία των πληροφοριακών πόρων.
- Περιγράψουν με ποιόν τρόπο συμβάλλουν τα συστήματα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας στον συντονισμό του προγραμματισμού, της παραγωγής και της εφοδιαστικής αλυσίδας με τους προμηθευτές.
- Περιγράψουν με ποιόν τρόπο τα συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων υποστηρίζουν τις επιχειρήσεις στην ανάπτυξη στενών σχέσεων με τους πελάτες τους και στην πλήρη κατανόηση των εξειδικευμένων αναγκών τους.
- Κατανοούν ποιοι είναι οι διάφοροι τύποι αποφάσεων, πώς λειτουργεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων και με ποιον τρόπο υποστηρίζεται η λήψη αποφάσεων από την επιχειρηματική ευφυΐα και την επιχειρηματική ανάλυση.
- Κατανοούν πώς μπορούν όσοι εργάζονται σε ομάδες να λαμβάνουν αποφάσεις πιο αποτελεσματ