Έκθεση

Β' Λυκείου

Έκθεση-Έκφραση Β' Λυκείου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Πρότυπο Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Η Έκθεση- Έκφραση B' Λυκείου έχει πολύ ενδιαφέροντα θέματα που θα σας χρησιμεύσουν όχι μόνο σε αυτήν την τάξη και στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, αλλά θα αποκομίσετε γνώσεις αναγκαίες για τη όλη ζωή σας.

Το μάθημα απαρτίζεται από τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα:

 

Η είδηση και το σχόλιο, οργάνωση και παρουσίαση της είδησης

Η πρώτη ενότητα πραγματεύεται βασικές πτυχές του περιεχομένου και της οργάνωσης της είδησης. Ειδικότερα, θα εξετάσουμε τις μορφές του σχολίου και τις σχέσεις του με το γεγονός στη διαμόρφωση της είδησης. Θα διερευνήσουμε επίσης τους τρόπους οργάνωσης και παρουσίασης μιας είδησης, καθώς και τη λειτουργία τους.

 

Σημειώσεις και Περίληψη

Στην ενότητα των σημειώσεων θα εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο μαθητής πρέπει να κρατά σημειώσεις από γραπτό λόγο, κατά παράγραφο ή σε ευρύτερες νοηματικές ενότητες, και από προφορικό λόγο. Ως προς την περίληψη, και πάλι ο διαχωρισμός αφορά το γραπτό και τον προφορικό λόγο, ενώ θα δούμε διεξοδικά τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να παρουσιάζουμε την περίληψη.

 

Οργάνωση του λόγου

Συνεχίζεται το ταξίδι μας ασχολούμενοι με την ανάπτυξη παραγράφου και ευρύτερου κειμένου. Συγκεκριμένα, θα μάθουμε να αναγνωρίζουμε τους τρόπους ανάπτυξης παραγράφου, εστιάζοντας περισσότερο στη χρήση του παραδείγματος, του ορισμού, της διαίρεσης καθώς και της σύγκρισης – αντίθεσης – η οποία, όπως θα διαπιστώσουμε, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη συνοχή του κειμένου– .

 

Βιογραφικά είδη

Ως προς τα βιογραφικά είδη, θα δούμε τα βασικά χαρακτηριστικά και παραδείγματα των συγκεκριμένων κατηγοριών –βιογραφία, βιογραφικό σημείωμα, αυτοβιογραφία, απομνημονεύματα, ημερολόγιο και συστατική επιστολή–, τη δομή τους και το λεξιλόγιο που χρησιμοποιείται σε καθεμία από αυτές.

 

Θέματα για έκθεση - έκφραση

Φτάνοντας στο τέλος της πορείας μας, θα ασχοληθούμε με το πώς γράφουμε ένα άρθρο, μια ομιλία και μια επιστολή. Συγκεκριμένα, θα συζητήσουμε και θα παράγουμε με άνεση στο γραπτό μας λόγο θέματα όπως: Τύπος και πληροφόρηση, ρατσισμός, ελεύθερος χρόνος, , Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, εργασία κ.α. Ελάτε λοιπόν μαζί μας σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι γνώσης, καθώς έχουμε πολλά να δούμε και να μάθουμε. Άλλωστε ο σωστά δομημένος λόγος, προφορικός και γραπτός, αποτελεί ένα προσόν που θα σας χρειαστεί σε όλη σας τη ζωή και με οτιδήποτε και να ασχοληθείτε.

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη Λυκείου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Οδηγίες και πλάνο διαβάσματος στα βασικά μαθήματα: Έκθεση – Αρχαία – Χημεία Γενικής Παιδείας – Φυσική Γενικής Παιδείας – Αρχαία Προσανατολισμού – Μαθηματικά Προσανατολισμού.

  • Live διδασκαλία

Καθημερινά 4μ.μ. – 5μ.μ. κάνουμε Μύηση στη Θεωρία, μαθαίνουμε τη Μεθοδολογία και τις Εφαρμογές με Φύλλα εργασίας και ερωτήσεις κλειστού τύπου.

  • Επίλυση αποριών

Οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, στην e-τάξη είναι στη διάθεσή σας για μια άμεση και στοχευμένη βοήθεια.

  • Game of theory

Κατανόηση της θεωρίας με παιχνίδι ερωτήσεων για τις εξετάσεις.

  • Προετοιμασία Εξετάσεων

Κλείδωμα της επιτυχίας με συστηματικά Διαγωνίσματα & Θέματα Προσομοίωσης.

 

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές της Α Λυκείου, υπενθυμίζοντας τη θεωρία – μεθοδολογία και χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου, συνδυαστικές ασκήσεις και σύνθετα θέματα φτάνει στο αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης. Ξεκινώντας από το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας και της εκπαιδευτικής μας Πλατφόρμας καθώς και τα μαθήματα Μύησης, οι μαθητές εξασκούνται πολύ περισσότερο με τα Ιδιαίτερα Μαθήματα ή τα Μαθήματα σε Group για να πετύχουν τον στόχο τους σίγουρα!

 

Από το 2001 που ξεκινήσαμε να στηρίζουμε τους φοιτητές του Ε.Α.Π μέχρι σήμερα, χιλιάδες φοιτητές "κατέκτησαν" το πτυχίο τους με τη συμβολή της Εκπαιδευτικής Οικογένειας ARNOS. Με άλλα λόγια…

Μαζί θα κάνουμε το βουνό πεδιάδα

– Βασίλης Τσιλιβής

Τεχνικές και μυστικά επιτυχίας: Έκφραση - Έκθεση Β' Λυκείου
Η Είδηση: Έκφραση - Έκθεση Β Λυκείου
I. Η είδηση και το σχόλιο
Ι. Θέματα για συζήτηση & έκθεση (σχετικά με την πληροφόρηση, τη δημοσιογραφία, τον Τύπο)
II. Η οργάνωση και η παρουσίαση της είδησης
ΙΙ. Θέματα για συζήτηση & έκθεση (σχετικά με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας)
Βιογραφικά είδη: Έκφραση - Έκθεση Β Λυκείου
1. Βιογραφία, μυθιστορηματική βιογραφία & 2. Βιογραφικό σημείωμα
5. Απομνημονεύματα & 6. Ημερολόγιο
7. Συστατική επιστολή
Παρουσίαση - Κριτική: Έκφραση - Έκθεση Β Λυκείου
ΙΙ. Παρουσίαση και κριτική μιας θεατρικής παράστασης
Προτεινόμενα Θέματα Εξετάσεων
Επιλεγμένα διαγωνίσματα
Θεματικοί κύκλοι: Λακωνικότητα και Γλώσσα
Θεματικοί κύκλοι: Ελληνισμός και ελεύθερος χρόνος
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ σχολίου και γεγονότος;

Σχόλιο είναι μια πληροφορία που αποτελεί ερμηνεία του δημοσιογράφου και γι’ αυτό την δεχόμαστε με κάποια επιφύλαξη και είναι καθαρά υποκειμενικό. Από την άλλη, γεγονός είναι μια πληροφορία που έχει εξακριβωθεί και για αυτό τη δεχόμαστε ανεπιφύλακτα. Είναι το αντικειμενικό περιεχόμενο της είδησης.

Πώς διακρίνονται τα Βιογραφικά Είδη;

Όταν ο αφηγητής είναι άλλο πρόσωπο, τότε πρόκειται για:

1) Βιογραφία

2) Μυθιστορηματική βιογραφία

3) Μυθιστορηματική αυτοβιογραφία

4) Βιογραφικό σημείωμα

5) Αυτοβιογραφικό σημείωμα

6) Συστατική επιστολή

7) Ημερολόγιο

8) Βίος - Συναξάρι

 

Όταν ο αφηγητής είναι και εκείνος που βιογραφείται, τότε πρόκειται για:

1) Αυτοβιογραφία

2) Μυθιστορηματική αυτοβιογραφία

3) Αυτοβιογραφικό σημείωμα

4) Ημερολόγιο

5) Απομνημονεύματα

Πώς οδηγούμαστε στην περίληψη ενός κειμένου;

Για να φτάσουμε στην περίληψη ενός κειμένου, θα πρέπει να ακολουθήσουμε 5 βήματα:

1) Διαβάζουμε προσεχτικά το κείμενο και εντοπίζουμε το νοηματικό του κέντρο.

2) Το χωρίζουμε σε επιμέρους θεματικές ενότητες στην κάθε μία από τις οποίες τοποθετούμε και από έναν πλαγιότιτλο.

3) Κρατάμε σημειώσεις από τις λεπτομέρειες των παραγράφων, ώστε να βρούμε για κάθε μία από αυτές και από έναν πλαγιότιτλο.

4) Συνθέτουμε την περίληψή μας. Αρχικά, δηλώνουμε το νοηματικό κέντρο στη θεματική περίοδο της περίληψης. Στη συνέχεια, αποδίδουμε το νόημα της κάθε παραγράφου σε μια περίοδο με βάση τους πλαγιότιτλους που έχουμε βρει και ανάμεσα σε αυτές τις περιόδους τοποθετούμε διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις που φανερώνουν τη συλλογιστική πορεία του συγγραφέα.

5) Επιβεβαιωνόμαστε ότι δεν έχουμε παραλείψει καμία κεντρική ιδέα του κειμένου συγκρίνοντας την περίληψή μας με το αρχικό κείμενο.

Φωτογραφία Καθηγητή

Ευγενία Μαγιάτη

Πανεπιστήμιο Πατρών
Τμήμα Φιλολογίας με ειδίκευση στη Γλωσσολογία
Μαθήματα
Έκθεση
Εκπαιδευτική Φιλοσοφία
Μέσω της συνεργασίας με το Κέντρο Online Education ΑΡΝΟΣ, μου δίνεται η δυνατότητα να βοηθώ με αίσθημα ευθύνης μαθητές από όλη την Ελλάδα να εργάζονται μεθοδικά στα θεωρητικά μαθήματα και να ενισχύουν την πίστη στον εαυτό τους.
Σπουδές & πιστοποιήσεις

2014-2018: Πτυχιούχος του Τμήματος Φιλολογίας με ειδίκευση στη Γλωσσολογία, Πανεπιστήμιο Πατρών

Διδακτική Εμπειρία
2018 - σήμερα: Ζωντανή online διδασκαλία Έκθεσης στο Κέντρο Σπουδών ΑΡΝΟΣ, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Διδασκαλία Έκθεσης Λυκείου στο Κοινωνικό Φροντιστήριο Σαλαμίνας.

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός