Χημεία

Α' Λυκείου

Χημεία Α' Λυκείου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Πρότυπο Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Το μάθημα της Χημείας στην Α’ Λυκείου αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα μαθήματα θετικών σπουδών, καθώς εισάγει το μαθητή στον κόσμο της επιστήμης, μαθαίνοντάς του τις θεμελιώδεις αρχές της, όπως τα δομικά σωματίδια από τα οποία αποτελείται η ύλη γύρω μας, τη δομή του ίδιου του ατόμου, αλλά και βασικές έννοιες της Χημείας, με τις οποίες τα παιδιά μαθαίνουν να κατανοούν και να επεξηγούν φαινόμενα που συμβαίνουν στην καθημερινή τους ζωή.

Το μάθημα απαρτίζεται από τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα:

 

Βασικές Έννοιες της Χημείας

Πριν ξεκινήσουμε το ταξίδι μας στη Χημεία για φέτος, προετοιμάζουμε τις αποσκευές μας με θεμελιώδεις γνώσεις για τις φυσικές επιστήμες. Μετατροπές μονάδων, φυσικά και χημικά φαινόμενα, δομή του ατόμου και περιεκτικότητες διαλυμάτων, αποτελούν μερικές από τις βασικές γνώσεις με τις οποίες θα εφοδιαστούμε για ενταχθούμε στον υπέροχο κόσμο της Χημείας.

 

Περιοδικός Πίνακας - Δεσμοί

Εισερχόμαστε δυναμικά στη βασική Χημεία, μαθαίνοντας την τελειότητα του τρόπου που ταξινομούνται όλα τα χημικά στοιχεία στη φύση: τον περιοδικό πίνακα. Κατανοούμε λίγο παραπάνω τη συμπεριφορά τους και μαθαίνουμε το μυστικό πίσω από το γιατί τα πάντα γύρω μας αποτελούνται από χημικές ενώσεις.

 

Οξέα – Βάσεις – Άλατα - Οξείδια

Προχωρώντας στα ενδότερα, ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με τις ουσίες που συνεχώς συναντούμε στην καθημερινή μας ζωή: τα οξέα, τις βάσεις και τα άλατα. Συνειδητοποιούμε πόσα χαρακτηριστικά τους ήδη γνωρίζουμε από την εμπειρία μας και μαθαίνουμε ακόμα περισσότερα για το πώς αντιδρούν μεταξύ τους.

 

Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς

Στο τέλος του γοητευτικού αυτού ταξιδιού θα γνωρίσουμε κάποιες από τις βασικές έννοιες στις οποίες στηρίζεται η σύγχρονη Χημεία. Η λέξη κλειδί εδώ δεν είναι άλλη από το mol, τη σημαντικότερη μονάδα μέτρησης στον κόσμο της Χημείας, με τις εντυπωσιακές της χημικές αντιδράσεις.

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη Λυκείου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Οδηγίες και πλάνο διαβάσματος στα βασικά μαθήματα: Έκθεση – Αρχαία – Χημεία Γενικής Παιδείας – Φυσική Γενικής Παιδείας – Αρχαία Προσανατολισμού – Μαθηματικά Προσανατολισμού.

  • Live διδασκαλία

Καθημερινά 4μ.μ. – 5μ.μ. κάνουμε Μύηση στη Θεωρία, μαθαίνουμε τη Μεθοδολογία και τις Εφαρμογές με Φύλλα εργασίας και ερωτήσεις κλειστού τύπου.

  • Επίλυση αποριών

Οι συνεργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, στην e-τάξη είναι στη διάθεσή σας για μια άμεση και στοχευμένη βοήθεια.

  • Game of theory

Κατανόηση της θεωρίας με παιχνίδι ερωτήσεων για τις εξετάσεις.

  • Προετοιμασία Εξετάσεων

Κλείδωμα της επιτυχίας με συστηματικά Διαγωνίσματα & Θέματα Προσομοίωσης.

 

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές της Α Λυκείου, υπενθυμίζοντας τη θεωρία – μεθοδολογία και χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου, συνδυαστικές ασκήσεις και σύνθετα θέματα φτάνει στο αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης. Ξεκινώντας από το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας και της εκπαιδευτικής μας Πλατφόρμας καθώς και τα μαθήματα Μύησης, οι μαθητές εξασκούνται πολύ περισσότερο με τα Ιδιαίτερα Μαθήματα ή τα Μαθήματα σε Group για να πετύχουν τον στόχο τους σίγουρα!

 

Από το 2001 που ξεκινήσαμε να στηρίζουμε τους φοιτητές του Ε.Α.Π μέχρι σήμερα, χιλιάδες φοιτητές "κατέκτησαν" το πτυχίο τους με τη συμβολή της Εκπαιδευτικής Οικογένειας ARNOS. Με άλλα λόγια…

Μαζί θα κάνουμε το βουνό πεδιάδα

– Βασίλης Τσιλιβής

Κεφάλαιο 1ο: Βασικές Έννοιες
1. Ερωτήσεις - Βασικές Έννοιες
1. Ασκήσεις - Προβλήματα
Κεφάλαιο 2ο: Περιοδικός Πίνακας - Δεσμοί
Κεφάλαιο 3ο: Χημικές Αντιδράσεις
3.1 Χημικές αντιδράσεις
Κεφάλαιο 4ο: Στοιχειομετρία
4. Ασκήσεις - Προβλήματα
Τράπεζα Θεμάτων Χημείας Α' Λυκείου 2014
Στανταράκια και SOS της Τράπεζας Θεμάτων Χημείας Α' Λυκείου
SOS Θέματα εξετάσεων Χημείας Α' Λυκείου
Κεφάλαιο 1ο: Βασικές Έννοιες
1.3 Δομικά σωματίδια της ύλης - Ατομικός και μαζικός αριθμός - Ισότοπα
1.4 Καταστάσεις της ύλης - Φυσικά και Χημικά φαινόμενα
1.5 Ταξινόμηση της ύλης - Διαλύματα - Περιεκτικότητες διαλυμάτων - Διαλυτότητα
Κεφάλαιο 2ο: Περιοδικός Πίνακας - Δεσμοί
2.1 Ηλεκτρονιακή δομή των ατόμων
2.2 Κατάταξη των στοιχείων (Περιοδικός Πίνακας) - Χρησιμότητα του Περιοδικού Πίνακα
Κεφάλαιο 3ο: Οξέα - Βάσεις - Άλατα - Οξείδια
Κεφάλαιο 4ο: Στοιχειομετρία
4.1 Βασικές έννοιες για τους χημικούς υπολογισμούς
4.2 Καταστατική εξίσωση των αερίων
4.3 Συγκέντρωση διαλύματος - Αραίωση, ανάμειξη διαλυμάτων
Διαγωνίσματα
Επαναληπτικά διαγωνίσματα κεφαλαίων
Παλαιά θέματα εξετάσεων
Διαγωνίσματα 2ου Τετραμήνου
Επαναληπτικές εξετάσεις
Στανταράκια και SOS της Τράπεζας Θεμάτων Χημείας Α' Λυκείου
Κεφάλαιο 2ο: Περιοδικός Πίνακας
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Πώς κατανέμονται τα ηλεκτρόνια σε στιβάδες;

Τα ηλεκτρόνια ενός ατόμου ή ιόντος κατανέμονται στις στιβάδες K, L, M, N, O, P, Q με βάση τους εξής κανόνες:

• Τα ηλεκτρόνια τείνουν να καταλαμβάνουν στιβάδες με τη μικρότερη ενέργεια. Έτσι πρώτα συμπληρώνεται με ηλεκτρόνια η K στιβάδα, μετά η L , μετά η M κ.ο.κ.

• Ο μέγιστος αριθμός ηλεκτρονίων που μπορεί να πάρει καθεμία από τις K, L, M και N δίνεται από τον τύπο 2n2, όπου n, o κύριος κβαντικός αριθμός της κάθε στιβάδας. Έτσι λοιπόν:

Στιβάδα                           Μέγιστος αριθμός ηλεκτρονίων

K (n = 1)                                             2

L (n = 2)                                             8

M (n = 3)                                           18

N (n = 4)                                           32 

• Η τελευταία στιβάδα ενός ατόμου δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 8 e-, εκτός αν είναι η Κ που συμπληρώνεται με 2 e-.

• Η προτελευταία στιβάδα δεν μπορεί να έχει περισσότερα από 18 και λιγότερα από 8 e-, εκτός αν είναι η Κ που συμπληρώνεται με 2 e-.

 

Τι ισχύει με τα στοιχεία της ίδιας ομάδας και αντίστοιχα με τα στοιχεία της ίδιας περιόδου του Περιοδικού Πίνακα;

Τα άτομα των χημικών στοιχείων που ανήκουν στην ίδια κύρια ομάδα του Περιοδικού Πίνακα:

• έχουν τον ίδιο αριθμό ηλεκτρονίων στην εξωτερική τους στιβάδα, ο οποίος συμπίπτει με την (κλασική λατινική) αρίθμηση της ομάδας

• έχουν παρόμοιες χημικές ιδιότητες

Τα άτομα των χημικών στοιχείων που ανήκουν στην ίδια περίοδο του Περιοδικού Πίνακα έχουν χρησιμοποιήσει για την κατανομή των ηλεκτρονίων τους, τόσες στιβάδες, όσες και ο αριθμός της περιόδου στην οποία ανήκουν.

 

Ποιος είναι ο κανόνας των οκτώ;

Τα άτομα έχουν την τάση να συμπληρώσουν τη στιβάδα σθένους τους με 8 ηλεκτρόνια (εκτός αν είναι η στιβάδα Κ που συμπληρώνεται με 2 ηλεκτρόνια), ώστε να αποκτήσουν τη δομή ευγενούς αερίου. Έτσι τα άτομα συνδέονται χημικά μεταξύ τους, αποβάλλοντας ή προσλαμβάνοντας ή συνεισφέροντας ηλεκτρόνια, σχηματίζοντας χημικούς δεσμούς και ενώσεις.

Ποιες οι διαφορές μεταξύ ιοντικού και ομοιοπολικού δεσμού;

1. Ο ιοντικός δεσμός δημιουργείται με μεταφορά ηλεκτρονίων από ένα ηλεκτροθετικό σε ένα ηλεκτραρνητικό άτομο με αποτέλεσμα το σχηματισμό ιόντων. Αντίθετα ο ομοιοπολικός δεσμός δημιουργείται με αμοιβαία συνεισφορά μονήρων ηλεκτρονίων μεταξύ δύο ατόμων.

2. Ο ιοντικός δεσμός δημιουργείται μεταξύ μετάλλων και αμετάλλων, ενώ ο ομοιοπολικός δεσμός μεταξύ αμετάλλων.

3. Στον ιοντικό δεσμό σχηματίζεται ένα κρυσταλλικό πλέγμα από κατιόντα και ανιόντα. Στον ομοιοπολικό δεσμό σχηματίζονται μόρια.

4. Στον ιοντικό δεσμό ασκούνται ισχυρές ελκτικές δυνάμεις ηλεκτροστατικής φύσης (Coulomb) μεταξύ των ιόντων. Στον ομοιοπολικό δεσμό μεταξύ των ατόμων ασκούνται δυνάμεις ηλεκτρομαγνητικής φύσης.

 

Ποια είναι η καταστατική εξίσωση των αερίων;

Η καταστατική εξίσωση των ιδανικών αερίων είναι η εξής:

P∙V=n∙R∙T

όπου P: η πίεση του αερίου σε atm,

V: ο όγκος που καταλαμβάνει το αέριο σε L,

n: ο αριθμός των mol του αερίου,

R: η παγκόσμια σταθερά των αερίων,

R = 0,082 atm·L/mol·K

Τ: η θερμοκρασία του αερίου σε Κ.

 

Ποιος είναι ο ορισμός της συγκέντρωσης ενός διαλύματος;

Η συγκέντρωση (C) ή μοριακότητα κατ’ όγκο ή Molarity, εκφράζει τα mol διαλυμένης ουσίας που περιέχονται σε 1 L διαλύματος:

C=n/V

C: η συγκέντρωση του διαλύματος

n: ο αριθμός των mol της διαλυμένης ουσίας

V: ο όγκος του διαλύματος σε L

 

Φωτογραφία Καθηγητή

Μαρία Μαγιάτη

Πανεπιστήμιο Πατρών
Πτυχίο Χημείας
Μαθήματα
Σχολείο: Χημεία και Βιολογία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΑΕΙ: Οργανική & Ανόργανη Χημεία, Αναλυτική Χημεία, Βιοχημεία, Γενετική
Θ.Ε.: ΦΥΕ
Εκπαιδευτική Φιλοσοφία
Η νέα μορφή μάθησης που προάγει το ΚέντροΑΡΝΟΣ, μέσω της online διδασκαλίας, δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές/φοιτητές να αποκτήσουν ένα πανίσχυρο ρόλο στην εκπαιδευτική τους πορεία. Αν και απομακρυσμένα, η διαρκής επαφή για την κάλυψη των αναγκών και των απαιτήσεων καθενός, αποτελεί άμεση δέσμευσή μου.
Σπουδές & πιστοποιήσεις

2016: Πτυχιούχος του Τμήματος Χημείας. Πανεπιστήμιο Πατρών

2018: Πτυχιούχος μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών στην «Αναλυτική Χημεία και Νανοτεχνολογία». Πανεπιστήμιο Πατρών

Διδακτική Εμπειρία
2018 - σήμερα: Διδασκαλία Χημείας στο Κέντρο Σπουδών ΑΡΝΟΣ, στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Συγγραφικό Υλικό
1. “Immobilization of Bovine Serum Albumin on Poly-tetrafluoroethylene for Application as a Potential Solid Support for Biosensor Development with Visual Detection”, Εκδόσεις Analytical Letters 2018
2. “A fluorometric lateral flow assay for visual detection of nucleic acids using a digital camera readout”, Εκδόσεις Microchimica Acta 2018

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός