Κείμενα Λογοτεχνίας

Γ' Γυμνασίου

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γ' Γυμνασίου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Πρότυπο Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στοχεύουν στην αισθητική απόλαυση των αναγνωστών. Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου μελετούν αντιπροσωπευτικά κείμενα ανά είδος και λογοτεχνική εποχή και συναντούν τα ιδιαίτερα γνωρίσματα των διάφορων λογοτεχνικών σχολών. Παράλληλα, διαβάζουν τη θεωρία της λογοτεχνίας για να συντροφεύσουν τα κείμενα και τους δημιουργούς τους.

Το μάθημα απαρτίζεται από τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα:

 

1. Δημοτικά τραγούδια

Σε αυτή την ενότητα, ο αναγνώστης διαβάζει και περιεργάζεται το δημοτικό τραγούδι και τις μορφές του. Μέσα από μια ποικιλία λαϊκών δημιουργημάτων, χωρίζει τα δημοτικά τραγούδια σε κατηγορίες και θεματικές από την καθημερινή ζωή και γνωρίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους και τα πολύμορφα γνωρίσματά τους.

 

2. Κρητική Λογοτεχνία

Με κυριότερους εκπροσώπους τον Βιτσέντζο Κορνάρο και τον Γεώργιο Χορτάτση, ο αναγνώστης μελετά ενδελεχώς την κρητική παραγωγή, την ιστορία της και τα χαρακτηριστικά της και συναντά έννοιες όπως ο ηρωισμός, το ιπποτικό πνεύμα, η ελευθερία και η ανεξαρτησία μέσα από όμορφα θεατρικά έργα των παραπάνω λογοτεχνών που υμνούν τον έρωτα και την γυναικεία ομορφιά, την θυσία στον πόλεμο και την πάλη των τάξεων.

 

3. Νεοελληνικός Διαφωτισμός

Ο Νεοελληνικός διαφωτισμός παραλαμβάνει τη λογοτεχνική σκυτάλη. Μια μεγάλη ομάδα κειμένων της εποχής αυτής, διαποτισμένη από τον ευρωπαϊκό διαφωτισμό και τις ιδέες της γαλλικής επανάστασης, εκφράζουν τη δυσαρέσκεια των Ελλήνων για τις συνθήκες που επικρατούσαν στην οθωμανική αυτοκρατορία και εκδηλώνουν τον πόθο της εθνικής απελευθέρωσης. Έργα του Ρήγα και του Κοραή διαπνέονται από τις αξίες της ελευθερίας και της παιδείας, απαραίτητα για τον υπόδουλο Έλληνα.

 

4. Απομνημονεύματα

Ανάμεσα στα βιογραφικά είδη, τα απομνημονεύματα κατέχουν εξέχουσα θέση γιατί είναι έργα που ταυτίζουν τον αφηγητή, με το συγγραφέα και τον πρωταγωνιστή της ιστορίας και καταγράφουν γεγονότα μιας συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, αγγράμματοι και ημιμαθείς άνθρωποι όπως ο Μακρυγιάννης και ο Κολοκοτρώνης γράφουν τις δικές τους μαρτυρίες για τον αγώνα των Ελλήνων.

 

5. Η Λογοτεχνία στα Επτάνησα

Με πρωτεργάτες το Διονύσιο Σολωμό και τον Ανδρέα Κάλβο, διαμορφώνεται μια ολόκληρη λογοτεχνική σχολή στα Επτάνησα με επιρροές από τον κλασικισμό και τον ρομαντισμό. Γράφουν για τη γυναίκα, τη φύση, την πατρίδα και τη θρησκεία, αξίες έντονα χαραγμένες στο νου των ανθρώπων της εποχής και στο έργο των λογοτεχνών των Επτανήσων. Μαζί τους ο Μαβίλης, ο Λασκαράτος και ο Βαλαωρίτης γράφουν στη δημοτική γλώσσα και μαζί με όλα τα άλλα στοιχεία ποιότητας που συνθέτουν το έργο τους συγκινούν και τον σημερινό αναγνώστη.

 

6. Οι Φαναριώτες και οι Ρομαντικοί των Αθηνών

H φαντασία, η ευαισθησία, η πρωτοτυπία και η υπέρβαση των ορίων είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά που πρεσβεύει το έργο των ρομαντικών. Χρονολογούνται με την ίδρυση του ανεξάρτητου ελληνικού κράτους και είναι έργα με περιορισμένη απήχηση τότε παρά τώρα. Ο Σούτσος, ο Ροΐδης, ο Βασιλειάδης συγκινούν σήμερα το ενδιαφέρον του αναγνώστη περισσότερο από ποτέ.

 

7. Η Νέα Αθηναϊκή Σχολή

Στα τέλη του 19ου αιώνα και αρχές του 20ου, τα πράγματα αλλάζουν στη λογοτεχνική παραγωγή. Στην ποίηση κυριαρχεί ο συμβολισμός και ο παρνασσισμός, στην πεζογραφία ο ρεαλισμός, ο νατουραλισμός και η ηθογραφία. Παλαμάς, Βάρναλης, Θεοτόκης, Παπαδιαμάντης, Βιζυηνός παρατηρούν και καταγράφουν πλέον την πραγματική διάσταση των πραγμάτων, τα ήθη της ελληνικής υπαίθρου, τα τραχιά χαρακτηριστικά των ανθρώπινων χαρακτήρων.

 

8. Η Νεότερη Λογοτεχνία (Η λογοτεχνία από το 1922 έως το 1945)

Η μεταπολεμική εποχή φέρνει την ελευθερία στις ψυχές των ανθρώπων και την ελευθερία στα έργα των λογοτεχνών. Εισάγονται τα νεοτερικά ποιήματα, ελεύθερα σε μορφή, ομοιοκαταληξία και στίχο και διάφορες μορφές του μυθιστορήματος. O υπερρεαλισμός συνοδεύτηκε από ριζικές αλλαγές στην ποίηση και στη ζωγραφική, χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η καταγραφή ονείρων, η αυτόματη γραφή κ.ά. O υπερρεαλισμός αντιτάχθηκε στον ορθολογισμό και στις κοινωνικές συμβάσεις, αμφισβητώντας την αυτονομία της τέχνης.

 

 

9. Η Νεότερη Λογοτεχνία (Μεταπολεμική και σύγχρονη λογοτεχνία)

 

O όρος «μεταπολεμική λογοτεχνία» χρησιμοποιείται για να δηλώσει το έργο των νέων δημιουργών που άρχισαν να εκδίδουν τα ποιήματα και τα πεζογραφήματά τους μετά τον τερματισμό του Β’ Παγκόσμιου πολέμου όπου έχουν κυρίαρχο ρόλο τα νεανικά τους βιώματα σε συνδυασμό με τον έντονο κοινωνικό προβληματισμό τους. Στην πιο σύγχρονη εποχή, οι περισσότεροι λογοτέχνες προσπάθησαν να επαναπροσδιορίσουν τον ρόλο της λογοτεχνίας και να τον συνδέσουν με την τότε πραγματικότητα.

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη Γ' Γυμνασίου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Αναλυτικές οδηγίες και ακριβές πλάνο για άρτια οργανωμένο πρόγραμμα μελέτης στην ύλη των Μαθημάτων, προσαρμοσμένο στο χρόνο και τις δικές σου ανάγκες.

  • Live Διδασκαλία

Καθημερινά 4-5 μ.μ., διεξάγεται ζωντανή διδασκαλία με μαθήματα μύησης στη Θεωρία και τη Μεθοδολογία κάθε κεφαλαίου. Κατανοώντας τες, εμβαθύνουμε καθώς εξασκούμαστε με Εφαρμογές, Ερωτήσεις κλειστού τύπου και Ασκήσεις όλων των επιπέδων. 

  • Επίλυση αποριών

Άμεση επικοινωνία με το Δάσκαλο σου μέσω chat, forum και email, για στοχευμένη βοήθεια και πλήρη κάλυψη των αποριών σου υπεύθυνα και εξατομικευμένα.

  • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια & Live Quizzes

Έχουμε στη φαρέτρα μας πολλά και άκρως ενδιαφέροντα παιχνίδια! Γι’ αυτό ετοιμαστείτε αυτή τη χρονιά να Παίζουμε, να Παρατηρούμε και να Μαθαίνουμε, εφαρμόζοντας τη Μέθοδο Marcuri!

  • Πίστες Προόδου

Σε εβδομαδιαία βάση αξιολογείται το γνωστικό επίπεδο και η πρόοδος σου εξατομικευμένα, με Φύλλο Ασκήσεων και Πίστες Προόδου.

  • Διαγωνιστικά Μαθηματικά

Απόλαυσε τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσεις το Διαγωνισμό "Καγκουρό", μέσα από εβδομαδιαίο σετ ερωτήσεων με στόχο να νιώσεις, να ερμηνεύσεις και να αγκαλιάσεις τις μαθηματικές έννοιες με έναν τρόπο πρωτόγνωρο και βιωματικό. Μαζί αλλάζουμε νοοτροπία, κοιτάζοντας κατάματα τα Μαθηματικά μέσα από την ίδια τη Ζωή!

 

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία με τους μαθητές, αναλύοντας τη θεωρία - μεθοδολογία ανά θεματική περιοχή, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου και επιλύοντας εφαρμογές, συνδυαστικές ασκήσεις, σύνθετα θέματα και θέματα εξετάσεων. Είναι το αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης, διότι με σημείο αναφοράς το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας, οι μαθητές εξασκούνται στην εφαρμογή αυτών μέσα από ασκήσεις και συνδυαστικά θέματα όλων των επιπέδων.

Η Εκπαιδευτική Οικογένεια ARNOS, αγκαλιάζει όλους τους μαθητές απανταχού, φροντίζοντας τις δικές σου ανάγκες με τρόπο μοναδικό και προσωποποιημένο. Προσφέροντας με αγάπη και μεράκι…

 

Τη Γνώση με τρόπο Απλό και Κατανοητό

 

– Οι Δικοί σου Δάσκαλοι

 

Προετοιμασία Εξετάσεων Online Ζωντανά σε 10 Μαθήματα
2. Κρητική Λογοτεχνία
3. Νεοελληνικός Διαφωτισμός
4. Απομνημονεύματα
5. Λογοτεχνία στα Επτάνησα
7. Η Νέα Αθηναϊκή σχολή
8. Η λογοτεχνία από το 1922 ως το 1945
9. Μεταπολεμική και σύγχρονη λογοτεχνία
Προετοιμασία Εξετάσεων Online Ζωντανά σε 10 Μαθήματα
SOS Θέματα & Επαναλήψεις Κειμένων Γ' Γυμνασίου
2 Θέματα Εξετάσεων: Λύσεις των Ασκήσεων
1η Εξέταση - Κείμενα Γ' Γυμνασίου
2η Εξέταση - Κείμενα Γ' Γυμνασίου
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Ποιες είναι οι διαφορές ανάμεσα σε ένα νεοτερικό και σε ένα παραδοσιακό ποίημα;

Η παραδοσιακή ποίηση έχει συγκεκριμένο αριθμό στροφών και στίχων και ποιητική μορφή. Παρουσιάζει ομοιοκαταληξία και μέτρο και κάνει χρήση των σημείων στίξης σύμφωνα με τους κανόνες. Επιπλέον, χρησιμοποιούνται ποιητικές λέξεις. Σε αντίθεση, η νεοτερική ή μοντέρνα ποίηση δεν έχει ποιητική αλλά αφηγηματική μορφή, τα ποιήματα είναι ελεύθερα σε δομή, μέτρο, ομοιοκαταληξία, αριθμό συλλαβών, στροφών και στίχων και λείπουν τα σημεία στίξης. Λειτουργούν με βάση το συνειρμό και όχι τις ποιητικές λέξεις.

Γιατί ο συγγραφέας χρησιμοποιεί ως αφηγηματικό τρόπο το διάλογο;

Με το διάλογο ο συγγραφέας στοχεύει να προσδώσει ζωντάνια και παραστατικότητα στα νοήματά του, στις πράξεις των προσώπων και στα χαρακτηριστικά τους και να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Γιατί η Κρητική Λογοτεχνία αναπτύχθηκε τόσο πολύ;

Οι λογοτεχνίες σε μέρη όπως η Κρήτη ή τα Επτάνησα που δεν γνώρισαν ή γνώρισαν ελάχιστα την τουρκική κατοχή, έχουν περισσότερη ανάπτυξη από άλλες. Τούτο συμβαίνει διότι ήρθαν σε επαφή με την ευρωπαϊκή λογοτεχνία και επηρεάστηκαν, επιπλέον, είχαν τη δυνατότητα και την ελευθερία να αναπτύξουν και να εξελίξουν τα γράμματα και τις τέχνες.

Φωτογραφία Καθηγητή

Δώρα Πυττερού

Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.)
Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.)
Μαθήματα
Νεοελληνική Γλώσσα,Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Εκπαιδευτική Φιλοσοφία
Ως μέλος της εκπαιδευτικής οικογένειας του ARNOS, υπηρετώ μια μορφή εκπαίδευσης που η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται πιο εύληπτη και κατανοητή στο μαθητή και που εκμηδενίζει τόσο την απόσταση, τον χρόνο και το χώρο, όσο και το διαφορετικό επίπεδο γνώσεων, μαθητικού στυλ, μαθητικού ρυθμού και δεξιοτήτων. Με τη δύναμη της τεχνολογίας, έχουμε διαμορφώσει τη διδασκαλία σε παιχνίδι, μέσα από μια αμφίδρομη σχέση καθηγητή – μαθητή, με τον μαθητή να έχει έναν δάσκαλο – σύμμαχο και καθοδηγητή στην πορεία της μάθησής του. Χέρι – χέρι στο δρόμο της γνώσης
Σπουδές & πιστοποιήσεις

2009-2013 Μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.ed) στη Διδακτική, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) Σχολή Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Σπουδών Κύπρος

2000-2005 Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.),Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) Κατεύθυνση : Παιδαγωγικά

Διδακτική Εμπειρία
Σεπτέμβριος 2017 έως σήμερα Κέντρο Ιδιαιτέρων μαθημάτων ΟΙΚΟΜΑΘΕΙΑ Φιλόλογος – Συνεργάτης Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων γυμνασίου-λυκείου
Σεπτέμβριος 2017 έως σήμερα www.filologika.gr Φιλόλογος – Αρθρογράφος – Συνεργάτης Κριτήρια αξιολόγησης για τα φιλολογικά μαθήματα Αρθρογραφία για εκπαιδευτικά θέματα
Σεπτέμβριος 2014 έως σήμερα Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης ΑΡΝΟΣ Φιλόλογος - Συγγραφέας Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων γυμνασίου-λυκείου Συγγραφή βοηθημάτων φιλολογικών μαθημάτων Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας φιλολογικώ
Σεπτέμβριος 2002 έως σήμερα Ιδιαίτερα μαθήματα φιλολογικών μαθημάτων Φιλόλογος
Συγγραφικό Υλικό
Η αξιολόγηση στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, 45 επιλεγμένα κείμενα του σχολικού βιβλίου Α’ – Β’ – Γ’ Γυμνασίου (σε διαδικασία έκδοσης)

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός