Γλώσσα

Γ' Γυμνασίου

Γλώσσα Γ' Γυμνασίου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Πρότυπο Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Το μάθημα της Γλώσσας της Γ’ Γυμνασίου ολοκληρώνει έναν κύκλο επαφής με τη γλώσσα, τα γλωσσικά φαινόμενα και θεματικές ενότητες που αγγίζουν την καθημερινότητα και προετοιμάζει για έναν νέο κύκλο επαφής με τη ζωντανή μας γλώσσα στο Λύκειο.

Το μάθημα απαρτίζεται από τα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα:

 

1. Η Ελλάδα στον κόσμο

Ξεκινώντας την περιήγησή μας στον κόσμο της Νεοελληνικής Γλώσσας μαθαίνουμε να ξεχωρίζουμε την παρατακτική από την υποτακτική σύνδεση των προτάσεων και προσπαθούμε να εντοπίσουμε τις διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα σε λέξεις με συγγενική σημασία. Τέλος, αναζητούμε τις αντιφατικές όψεις της Ελλάδας και τη θέση της στο σύγχρονο κόσμο.

 

2. Γλώσσα - γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε το συντακτικό ρόλο των δευτερευουσών προτάσεων. Το συντακτικό αυτό φαινόμενο αρχίζει με τα είδη των βουλητικών, ειδικών και ενδοιαστικών προτάσεων. Τέλος, εκφράζουμε τον προβληματισμό μας σχετικά με την αξία της γλώσσας για την επικοινωνία και την έκφραση των ανθρώπων.

 

3. Είμαστε όλοι ίδιοι - Είμαστε όλοι διαφορετικοί

Ο δρόμος των δευτερευουσών προτάσεων είναι ακόμα μακρύς, οπότε ασχολούμαστε με τα είδη των ερωτηματικών προτάσεων, διακρίνουμε τις ευθείες από τις πλάγιες ερωτήσεις και αναπτύσσουμε τις πλάγιες ερωτηματικές προτάσεις. Λεξιλογικά, ενδιαφερόμαστε για τη λειτουργία της κυριολεξίας και της μεταφοράς στο λόγο και συζητάμε για τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα στις σχέσεις μας με τους άλλους.

 

4. Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες

Οι αναφορικές προτάσεις και τα είδη τους μας απασχολούν σε αυτή την ενότητα ενώ στη συνέχεια μελετάμε τις σχέσεις μεταξύ των λέξεων που έχουν παρόμοιες ή αντίθετες σημασίες. Το μέλλον της Ευρώπης και η δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο ρόλος που καλείται να παίξει η χώρα μας μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελούν σημερινά θέματα συζήτησης.

 

5. Ειρήνη και πόλεμος

Συνεχίζουμε με τις δευτερεύουσες χρονικές προτάσεις και τους υποθετικούς λόγους μέσα στις υποθετικές προτάσεις. Λεξιλογικά, συνειδητοποιούμε πώς κάθε λέξη έχει συγκεκριμένη σημασία ανάλογα με την περίσταση και το περιβάλλον της. Συζητάμε για κοινωνικά φαινόμενα όπως η φτώχεια, η αδικία, η καταπίεση και βρίσκουμε τρόπους και μορφές εκδήλωσης της αξίας της αλληλεγγύης σήμερα.

 

7. Τέχνη, μια γλώσσα για όλους, σε τις εποχές

Ολοκληρώνεται το ταξίδι μας στη γνώση των δευτερευουσών προτάσεων με τις αποτελεσματικές και τις εναντιωματικές προτάσεις. Μαθαίνουμε για την μετωνυμία και συζητάμε για την τέχνη, την προσφορά της στον άνθρωπο και τους τρόπους που μπορούμε να καλλιεργήσουμε την αισθητική μας.

 

8. Μπροστά στο μέλλον

Η μελέτη του βιβλίου ολοκληρώνεται με τα μόρια και τα σημεία της στίξης. Ταξιδεύουμε στη λογοτεχνία και αναφερόμαστε στα σχήματα λόγου. Προσπαθούμε να προσεγγίσουμε την περίληψη των κειμένων και να μιλήσουμε για το μέλλον, τα όνειρα και τις προσδοκίες, τους φόβους και τις αγωνίες που νιώθουμε όλοι μπροστά στο άγνωστο.

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη Γ' Γυμνασίου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Αναλυτικές οδηγίες και ακριβές πλάνο για άρτια οργανωμένο πρόγραμμα μελέτης στην ύλη των Μαθημάτων, προσαρμοσμένο στο χρόνο και τις δικές σου ανάγκες.

  • Live Διδασκαλία

Καθημερινά 4-5 μ.μ., διεξάγεται ζωντανή διδασκαλία με μαθήματα μύησης στη Θεωρία και τη Μεθοδολογία κάθε κεφαλαίου. Κατανοώντας τες, εμβαθύνουμε καθώς εξασκούμαστε με Εφαρμογές, Ερωτήσεις κλειστού τύπου και Ασκήσεις όλων των επιπέδων. 

  • Επίλυση αποριών

Άμεση επικοινωνία με το Δάσκαλο σου μέσω chat, forum και email, για στοχευμένη βοήθεια και πλήρη κάλυψη των αποριών σου υπεύθυνα και εξατομικευμένα.

  • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια & Live Quizzes

Έχουμε στη φαρέτρα μας πολλά και άκρως ενδιαφέροντα παιχνίδια! Γι’ αυτό ετοιμαστείτε αυτή τη χρονιά να Παίζουμε, να Παρατηρούμε και να Μαθαίνουμε, εφαρμόζοντας τη Μέθοδο Marcuri!

  • Πίστες Προόδου

Σε εβδομαδιαία βάση αξιολογείται το γνωστικό επίπεδο και η πρόοδος σου εξατομικευμένα, με Φύλλο Ασκήσεων και Πίστες Προόδου.

  • Διαγωνιστικά Μαθηματικά

Απόλαυσε τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσεις το Διαγωνισμό "Καγκουρό", μέσα από εβδομαδιαίο σετ ερωτήσεων με στόχο να νιώσεις, να ερμηνεύσεις και να αγκαλιάσεις τις μαθηματικές έννοιες με έναν τρόπο πρωτόγνωρο και βιωματικό. Μαζί αλλάζουμε νοοτροπία, κοιτάζοντας κατάματα τα Μαθηματικά μέσα από την ίδια τη Ζωή!

 

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία με τους μαθητές, αναλύοντας τη θεωρία - μεθοδολογία ανά θεματική περιοχή, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου και επιλύοντας εφαρμογές, συνδυαστικές ασκήσεις, σύνθετα θέματα και θέματα εξετάσεων. Είναι το αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης, διότι με σημείο αναφοράς το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας, οι μαθητές εξασκούνται στην εφαρμογή αυτών μέσα από ασκήσεις και συνδυαστικά θέματα όλων των επιπέδων.

Η Εκπαιδευτική Οικογένεια ARNOS, αγκαλιάζει όλους τους μαθητές απανταχού, φροντίζοντας τις δικές σου ανάγκες με τρόπο μοναδικό και προσωποποιημένο. Προσφέροντας με αγάπη και μεράκι…

 

Τη Γνώση με τρόπο Απλό και Κατανοητό

 

– Οι Δικοί σου Δάσκαλοι

 

1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Η Ελλάδα στον κόσμο
Β. Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση των προτάσεων
Σκέφτομαι και Γράφω: Η Περίληψη
2η ΕΝΟΤΗΤΑ: Γλώσσα - Γλώσσες & πολιτισμοί..
Β. Είδη δευτερευουσών προτάσεων
3η ΕΝΟΤΗΤΑ: Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι...
Β. Ερωτηματικές προτάσεις - Ευθύς και πλάγιος λόγος
4η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενωμένη Ευρώπη και Ευρωπαίοι πολίτες
Β. Αναφορικές προτάσεις
5η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ειρήνη - Πόλεμος
Β. Τελικές και αιτιολογικές προτάσεις
6η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση..
Β. Χρονικές και υποθετικές προτάσεις
7η ΕΝΟΤΗΤΑ: Τέχνη: Μια γλώσσα για όλους, σε όλες...
Ενότητα 2η : Γλώσσα - Γλώσσες και πολιτισμοί του κόσμου
Ενότητα 3η: Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί
Εισαγωγή και αφόρμηση
Διδακτικοί στόχοι
Εισαγωγικό κείμενο
Ανάλυση θεματικής ενότητας
Επανάληψη στη θεωρία της Γλώσσας
Κριτήριο αξιολόγησης και συνεξέτασης
Διαδραστικά Τεστ Αξιολόγησης
238 Ερωτήσεις - Επαναλαμβανόμενα Διαγωνίσματα 15 ερωτήσεων... όσο θέλετε
Επιλεγμένα Θέματα Εξετάσεων 2016
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Σε τι διαφέρουν οι ονοματικές από τις επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις;

Οι δευτερεύουσες προτάσεις χωρίζονται σε ονοματικές και επιρρηματικές ανάλογα με το συντακτικό τους ρόλο. Οι ονοματικές προτάσεις – όπως αναφέρει και ο τίτλος τους – συμπεριφέρονται συντακτικά ως ονόματα, δηλαδή λειτουργούν ως αντικείμενο, υποκείμενο ή επεξήγηση. Οι επιρρηματικές προτάσεις, αναλογικά, συμπεριφέρονται ως επιρρήματα και λειτουργούν ως επιρρηματικοί προσδιορισμοί.

Σε ποια είδη διακρίνονται οι ευθείες ερωτήσεις;

Oι ερωτήσεις διακρίνονται:

Α) ανάλογα με τη σκοπιμότητα του ομιλητή σε: γνήσιες ερωτήσεις, με τις οποίες ζητάμε πληροφορίες, ρητορικές ερωτήσεις, οι οποίες ουσιαστικά δεν είναι ερωτήσεις, αλλά διατυπώνουν με έμφαση μια κρίση και ερωτήσεις προσταγής, οι οποίες ουσιαστικά διατυπώνουν με ευγένεια κάποια προσταγή ή παράκληση.

Β) ανάλογα με το είδος των απαντήσεων που επιδέχονται, σε ολικής άγνοιας, όταν η ζητούμενη πληροφορία σχετίζεται με ολόκληρη την πρόταση και μερικής άγνοιας, όταν η ζητούμενη πληροφορία αφορά ένα από τα συστατικά της πρότασης.

 

Ποιες λέξεις λέγονται υπώνυμα;

Υπάρχουν λέξεις ή φράσεις των οποίων η σημασία συμπεριλαμβάνεται μέσα στην έννοια μιας άλλης λέξης ή φράσης. Αυτές οι λέξεις λέγονται υπώνυμά της. Π.χ. γιατρός – παιδίατρος.

Φωτογραφία Καθηγητή

Δώρα Πυττερού

Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.)
Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.)
Μαθήματα
Νεοελληνική Γλώσσα,Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Εκπαιδευτική Φιλοσοφία
Ως μέλος της εκπαιδευτικής οικογένειας του ARNOS, υπηρετώ μια μορφή εκπαίδευσης που η διδασκαλία των μαθημάτων γίνεται πιο εύληπτη και κατανοητή στο μαθητή και που εκμηδενίζει τόσο την απόσταση, τον χρόνο και το χώρο, όσο και το διαφορετικό επίπεδο γνώσεων, μαθητικού στυλ, μαθητικού ρυθμού και δεξιοτήτων. Με τη δύναμη της τεχνολογίας, έχουμε διαμορφώσει τη διδασκαλία σε παιχνίδι, μέσα από μια αμφίδρομη σχέση καθηγητή – μαθητή, με τον μαθητή να έχει έναν δάσκαλο – σύμμαχο και καθοδηγητή στην πορεία της μάθησής του. Χέρι – χέρι στο δρόμο της γνώσης
Σπουδές & πιστοποιήσεις

2009-2013 Μεταπτυχιακό δίπλωμα (M.ed) στη Διδακτική, Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου (ΑΠΚΥ) Σχολή Ανθρωπιστικών Κοινωνικών Σπουδών Κύπρος

2000-2005 Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικών και Ψυχολογίας (Φ.Π.Ψ.),Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Ε.Κ.Π.Α.) Κατεύθυνση : Παιδαγωγικά

Διδακτική Εμπειρία
Σεπτέμβριος 2017 έως σήμερα Κέντρο Ιδιαιτέρων μαθημάτων ΟΙΚΟΜΑΘΕΙΑ Φιλόλογος – Συνεργάτης Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων γυμνασίου-λυκείου
Σεπτέμβριος 2017 έως σήμερα www.filologika.gr Φιλόλογος – Αρθρογράφος – Συνεργάτης Κριτήρια αξιολόγησης για τα φιλολογικά μαθήματα Αρθρογραφία για εκπαιδευτικά θέματα
Σεπτέμβριος 2014 έως σήμερα Φροντιστήριο Μέσης Εκπαίδευσης ΑΡΝΟΣ Φιλόλογος - Συγγραφέας Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων γυμνασίου-λυκείου Συγγραφή βοηθημάτων φιλολογικών μαθημάτων Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας φιλολογικώ
Σεπτέμβριος 2002 έως σήμερα Ιδιαίτερα μαθήματα φιλολογικών μαθημάτων Φιλόλογος
Συγγραφικό Υλικό
Η αξιολόγηση στα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, 45 επιλεγμένα κείμενα του σχολικού βιβλίου Α’ – Β’ – Γ’ Γυμνασίου (σε διαδικασία έκδοσης)

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός