Κείμενα Λογοτεχνίας

Β' Γυμνασίου

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Β΄ Γυμνασίου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Τα Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στοχεύουν στην αισθητική απόλαυση των αναγνωστών. Οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου περιδιαβαίνουν το χρόνο και διαβάζουν αντιπροσωπευτικά κείμενα παλαιότερων και σύγχρονων λογοτεχνών, που καλύπτουν μια ευρεία γκάμα θεματικών ενοτήτων. Παράλληλα, διαβάζουν τη θεωρία της λογοτεχνίας για να συντροφεύσουν τα κείμενα και τους δημιουργούς τους.  

Το μάθημα απαρτίζεται από τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες:

 

1. Ο άνθρωπος και η φύση, Πόλη - Ύπαιθρος

Η λογοτεχνία υμνεί τη φύση και τα στοιχεία της, τη σχέση και την επαφή του ανθρώπου με την ύπαιθρο και τη ζωή του μέσα στην πόλη. Ελύτης, Σαραντάρης, Ασλάνογλου, Χαρπαντίδης και Ινδιάνος Σιάτλ μέσα από χαρακτηριστικά κείμενα απεικονίζουν την αλλαγή στη σχέση του ανθρώπου με τη φύση και την απομάκρυνση του από αυτή που τον οδηγεί σε ψυχική μόνωση και σε εγκλεισμό πίσω από τα τείχη των πόλεων.

 

2. Λαογραφικά

Η ενότητα αυτή παρουσιάζει τη σχέση του ανθρώπου με την παράδοση, το λαϊκό πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα του τόπου. Στην ενότητα αυτή ανθολογούνται τέσσερα κείμενα του Μαλακάση, του Αξιώτη, του Ιωάννου και του Εγγονόπουλου παρουσιάζουν τις κυρίαρχες αξίες του σύγχρονου καταναλωτικού πολιτισμού, ο οποίος στηρίζεται στην εικόνα, στον ατομικισμό και στις υλικές απολαύσεις. 

 

3. Οικογενειακές σχέσεις

Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με διάφορες μορφές της οικογενειακής ζωής σε διαφορετικές περιόδους της νεοελληνικής και ξένης λογοτεχνίας μέσα από αντιπροσωπευτικά κείμενα της Άννας Φράνκ και του ημερολογίου της, της Πέρλ Μπακ που μιλά για τη μάνα, του Χικμέτ που παρουσιάζει την άδολη αγάπη για το παιδί του και της Λυμπεράκη που αναδεικνύει τη σπουδαιότητα της οικογένειας ως θεσμού. 

 

4. Θρησκευτική ζωή

Η σχέση του ανθρώπου με την θρησκευτική πίστη, το Θεό και γενικά τη θρησκευτική ζωή αναφέρονται μέσα στα κείμενα αυτής της θεματικής ενότητας. Τα κείμενα των Καβάφη, Ρίτσου, Ξενόπουλου και Λέσινγκ θα βοηθήσουν να αντιληφθεί ο αναγνώστης την ποικιλία της θρησκευτικής πίστης αλλά και την ανάγκη του ανθρώπου να εκφράσει τη θρησκευτικότητα του.   

 

5. Εθνική Ζωή

Η εθνική ζωή συνδέεται με τους αγώνες του ελληνισμού για την ανεξαρτησία του. Η ποικιλία των κειμένων από τη λαϊκή παράδοση των ακριτικών τραγουδιών μέχρι τους αγώνες των κλεφτών στη διάρκεια της τουρκοκρατίας, και από την επανάσταση του 1821 μέχρι τις σχετικά πρόσφατες περιπέτειες του ελληνισμού, παρουσιάζουν την ψυχική δύναμη που ανέπτυξαν οι προγονοί μας μπροστά στις ιστορικές δοκιμασίες.  

 

6. Παλαιότερες μορφές ζωής

Οι δημιουργοί μέσα από τα κείμενα της νεοελληνικής λογοτεχνίας καταγράφουν συχνά χαρακτήρες, τρόπο ζωής, καταστάσεις, νοοτροπίες και σκιαγραφούν διαφορετικές μορφές ανθρώπων και εποχών. Η Σωτηρίου, ο Δημητρίου, ο Ξανθόπουλος και ο Τσέχωφ με χαρακτηριστικά κείμενα προσφέρουν αξιόλογες μαρτυρίες για την παραδοσιακή ελληνική κοινωνική και πολιτιστική ταυτότητα, αποτυπώνοντας παλαιότερα ατομικά και κοινωνικά βιώματα.  

 

7. Ταξιδιωτικά κείμενα

H ενότητα αυτή περιέχει τέσσερα κείμενα με θέμα το ταξίδι. Στο ποίημα του Γάλλου ποιητή Ζακ Πρεβέρ, το ταξίδι λειτουργεί ως φανταστική απόδραση και εκφράζει την πηγαία διάθεση του ανθρώπου για φυγή και περιπλάνηση. Στα υπόλοιπα τρία κείμενα ο ταξιδιώτης-αφηγητής επισκέπτεται τρεις πραγματικούς χώρους (έναν αρχαιολογικό χώρο της πατρίδας του, ένα ελληνικό νησί και μια ξένη χώρα) και μας μεταφέρει τις εντυπώσεις του από αυτούς.  

 

8. Η αποδημία - Ο καημός της ξενιτιάς - Ο ελληνισμός έξω από τα σύνορα - Τα μικρασιατικά - Οι πρόσφυγες

Ένα συνηθισμένο φαινόμενο της παλαιότερης εποχής που τείνει να γίνει σύγχρονο στην σημερινή πραγματικότητα της κοινωνίας είναι η αποδημία, η ανάγκη του ανθρώπου να φύγει από τον τόπο που μεγάλωσε και να αναζητήσει κάπου πιο μακριά την τύχη του. Ο Χατζής, ο Βενέζης, η Χαραλαμπίδης, ο Βαλτινός, μέσα από τα κείμενά τους παρουσιάζουν τα συναισθήματα των ανθρώπων που οφείλονται στην οδυνηρή απώλεια που οι ήρωες των κειμένων βιώνουν.  

 

9. Αθλητισμός

Τα τέσσερα κείμενα που ανθολογούνται σ’ αυτή την ενότητα αναφέρονται στη διαχρονική διάσταση του αθλητισμού. Το ποίημα του Μαβίλη μας μεταφέρει στους Oλυμπιακούς Aγώνες της αρχαίας Ελλάδας, ενώ το ποίημα του Σάμπα εκφράζει την αγάπη του κόσμου και του ποιητή για την τοπική ποδοσφαιρική ομάδα. Τα διηγήματα του Μίγγα και του Χουλιαρά μάς δίνουν στιγμιότυπα της σύγχρονης ζωής, με επίκεντρο τον αποκαλούμενο «βασιλιά των σπορ», και σίγουρα το πιο αγαπημένο σας άθλημα, το ποδόσφαιρο.  

 

10. Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας, Οι φιλικοί δεσμοί, η αγάπη

Τα χαρακτηριστικά κείμενα του Καρούζου, του Μαγκλή, του Καραγάτση και της Σαρή αναφέρονται στην αγάπη και στη φιλία, συναισθήματα και αξίες διαχρονικές σε όλες τις εποχές. Η έννοια της αγάπης έχει πολλαπλά νοήματα, γι’ αυτό και τα ανθολογημένα λογοτεχνικά κείμενα αναπτύσσονται γύρω από διαφορετικές εκδοχές της  

 

11. Η βιοπάλη, το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου

Τα τέσσερα κείμενα που περιλαμβάνονται στην ενότητα αναφέρονται σε διάφορες βιωματικές καταστάσεις, ηθικά διλήμματα και δυσκολίες οικονομικής επιβίωσης, που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι από την παλιά ως τη σύγχρονη εποχή. Καβάφης, Αλεξίου και Χριστοδούλου καταδεικνύουν την ψυχική αντοχή και την αγωνιστικότητα που επηρεάζουν σημαντικά τον άνθρωπο καθώς προσδιορίζουν τη σχέση του με το περιβάλλον και την εποχή του.  

 

12. Προβλήματα της σύγχρονης ζωής

Εκτός από τα καθημερινά προβλήματα που παρουσιάζει η ζωή στην πόλη, παρακολουθούμε τη γένεση και την εκδήλωση δυσάρεστων φαινομένων, όπως η παθητικότητα, η ανεργία, η καταστροφή του περιβάλλοντος και η κοινωνική απομόνωση, τα οποία αποτελούν τον σύγχρονο «λαβύρινθο» για τους νέους της εποχής μας. Παλαιότεροι και σύγχρονοι λογοτέχνες συνομιλούν για τα κοινωνικά προβλήματα που μαστίζουν τον κόσμο.  

 

13. Οι φίλοι μας τα ζώα

Μια θεματική ενότητα αφιερωμένη στα θετικά και τα αρνητικά σημεία της συνύπαρξης των ανθρώπων με τα ζώα. Οι γάτες των φορτηγών, ο Λύκος, οι Άνθρωποι και τα δελφίνια, ο Μεταξοσκώληκας και ο Σκατζόχερος αναδεικνύουν τη διάσταση της ύπαρξης και της προσφοράς των ζώων στο φυσικό και στο ανθρωπογενές περιβάλλον.  

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη Β' Γυμνασίου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Αναλυτικές οδηγίες και ακριβές πλάνο για άρτια οργανωμένο πρόγραμμα μελέτης στην ύλη των Μαθημάτων, προσαρμοσμένο στο χρόνο και τις δικές σου ανάγκες.

  • Live Διδασκαλία Μύησης και Επίλυση Αποριών

Καθημερινά 4-5 μ.μ., διεξάγεται ζωντανή διδασκαλία με μαθήματα μύησης στη Θεωρία και τη Μεθοδολογία κάθε κεφαλαίου. Κατανοώντας τες, εμβαθύνουμε καθώς εξασκούμαστε με Εφαρμογές, Ερωτήσεις κλειστού τύπου και Ασκήσεις όλων των επιπέδων. 

  • Επίλυση αποριών

Άμεση επικοινωνία με το Δάσκαλο σου μέσω chat, forum και email, για στοχευμένη βοήθεια και πλήρη κάλυψη των αποριών σου υπεύθυνα και εξατομικευμένα.

  • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια και Live Quizes

Έχουμε στη φαρέτρα μας πολλά και άκρως ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά online παιχνίδια και βιωματικές live εφαρμογές. Ετοιμάσου λοιπόν, γιατί φέτος Παίζουμε, Παρατηρούμε και Μαθαίνουμε, με τη Μέθοδο Marcuri!

  • Πίστες Προόδου

Σε εβδομαδιαία βάση αξιολογείται το γνωστικό επίπεδο και η πρόοδος σου εξατομικευμένα, με Φύλλο Ασκήσεων και Πίστες Προόδου.

  • Διαγωνιστικά Μαθηματικά

Απόλαυσε τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσεις το Διαγωνισμό "Καγκουρό", μέσα από εβδομαδιαίο σετ ερωτήσεων με στόχο να νιώσεις, να ερμηνεύσεις και να αγκαλιάσεις τις μαθηματικές έννοιες με έναν τρόπο πρωτόγνωρο και βιωματικό. Μαζί αλλάζουμε νοοτροπία, κοιτάζοντας κατάματα τα Μαθηματικά μέσα από την ίδια τη Ζωή!

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία με τους μαθητές, αναλύοντας τη θεωρία - μεθοδολογία ανά θεματική περιοχή, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου και επιλύοντας εφαρμογές, συνδυαστικές ασκήσεις, σύνθετα θέματα και θέματα εξετάσεων. Είναι το αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης, διότι με σημείο αναφοράς το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας, οι μαθητές εξασκούνται στην εφαρμογή αυτών μέσα από ασκήσεις και συνδυαστικά θέματα όλων των επιπέδων.

Η Εκπαιδευτική Οικογένεια ARNOS, αγκαλιάζει όλους τους μαθητές απανταχού, φροντίζοντας τις δικές σου ανάγκες με τρόπο μοναδικό και προσωποποιημένο. Προσφέροντας με αγάπη και μεράκι…

Τη Γνώση με τρόπο Απλό και Κατανοητό

– Οι Δικοί σου Δάσκαλοι

Ο άνθρωπος και η φύση, Πόλη - Ύπαιθρος
Λαογραφικά
Οικογενειακές σχέσεις
Θρησκευτική ζωή
Εθνική ζωή
Παλαιότερες μορφές ζωής
Ταξιδιωτικά κείμενα
Η αποδημία - Τα μικρασιατικά - Οι πρόσφυγες
Αθλητισμός
Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας - Οι φιλικοί δεσμοί
Η βιοπάλη - Το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου
Προβλήματα της σύγχρονης ζωής
Η Βιβλιοθήκη μας
Ενδεικτικά Κριτήρια Αξιολόγησης- Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)
Εθνικό Κέντρο Βιβλίου: Αρχείο Ελλήνων Λογοτεχνών
Ελληνικό Λογοτεχνικό και ιστορικό Αρχείο
Προετοιμασία Εξετάσεων Online Ζωντανά σε 10 Μαθήματα
Διδασκαλία Online Ζωντανά! Γράψε Άριστα στις Εξετάσεις!
Στοιχεία Θεωρίας
Κείμενο 1 - Διγενής
Κείμενο 2 - Ένας Αριθμός
Κείμενο 3 - Η Καταστροφή των Ψαρών
Κείμενο 4 - Θέλω να πας στην ξενιτιά
Κείμενο 5 - Θερμοπύλες
Κείμενο 6 - Ξενιτεμένο μου πουλί
Κείμενο 7 - Και πάλι στο σχολείο
Κείμενο 8 - Να 'σαι καλά δάσκαλε
Κείμενο 9 - Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία
Κείμενο 10 - Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη
Κείμενο 11 - Οι Κυριακές στη θάλασσα
Κείμενο 12 - Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού
Κείμενο 13 - Μια Κυριακή στην Κνωσό
Κείμενο 14 - Η Μάνα
Κείμενο 15 - Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ
Κείμενο 16 - Από δόξα και θάνατο
e- Λυσάρι Αρνός - Κείμενα Λογοτεχνίας
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Ποια είναι τα είδη του αφηγητή;

Σε ένα πεζό κείμενο ο αφηγητής μπορεί να λειτουργήσει ως ένας από τους πρωταγωνιστές της ιστορίας, οπότε είναι εσωτερικός ή ως ένας απλός παρατηρητής που όμως γνωρίζει όλες τις πτυχές της ιστορίας, ο παντογνώστης. Τέλος, υπάρχει και η περίπτωση ο αφηγητής να μη συμμετέχει καθόλου στην πλοκή και στην ιστορία, οπότε μιλάμε για τον εξωτερικό αφηγητή.

Πώς ηθογραφούμε έναν ήρωα;

Ηθογραφούμε έναν ήρωα, δηλαδή τον χαρακτηρίζουμε με τη χρήση επιθέτων και μετοχών, μέσα από τις κινήσεις, τις ενέργειες αλλά και τα λόγια του. Επιπλέον, πολλές φορές σχηματίζουμε εικόνα για τον ήρωα μέσα από τις περιγραφές των άλλων προσώπων ή τους διαλόγους των άλλων πρωταγωνιστικών προσώπων.

Τι εξετάζουμε στην στιχουργική του ποιήματος;

Στη στιχουργική του ποιήματος εξετάζουμε αν το ποίημα έχει μέτρο και ομοιοκαταληξία. Μετράμε τον αριθμό των στροφών και των στίχων του, διακρίνουμε τη μορφή του και εντοπίζουμε τη μουσικότητα και τη ρυθμικότητά του.

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός