Γλώσσα

Β' Γυμνασίου

Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου Online Φροντιστήριο

 

Στο No1 Online Φροντιστήριο εξασφαλίζεις την Επιτυχία σου!

 

Το μάθημα της Γλώσσας της Β’ Γυμνασίου συνεχίζει το ταξίδι μας στον όμορφο και ενδιαφέροντα κόσμο των γλωσσικών φαινομένων και μας δίνει τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με θέματα της σύγχρονης καθημερινότητας. 

 

Το μάθημα απαρτίζεται από τις ακόλουθες διδακτικές ενότητες:

 

1. Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα

Ξεκινώντας την περιήγησή μας στον κόσμο της Νεοελληνικής Γλώσσας μαθαίνουμε για το υποκείμενο του ρήματος και αναζητούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να αναπτύξουμε μια παράγραφο. Μαθαίνουμε πώς γίνεται η παραγωγή λέξεων με αχώριστα μόρια και ταξιδεύουμε στα διάφορα μέρη του τόπου μας με το νου και τη φαντασία μας.

 

2. Ζούμε με την οικογένεια

Η κύρια ενασχόλησή μας στην ενότητα αυτή είναι το βασικό μέρος του λόγου: το ρήμα. Μαθαίνουμε για τις εγκλίσεις του και τις χρονικές του βαθμίδες ενώ λεξιλογικά ερχόμαστε σε επαφή με τα σύνθετα και τα μέρη τους. Βγάζουμε πλαγιότιτλους και προσπαθούμε να αποδώσουμε περιληπτικά μια παράγραφο. Τέλος, συζητάμε για την οικογένεια και τα μέλη της. 

 

3. Φίλοι για πάντα

Το ρήμα δεν εξαντλείται εύκολα γι’ αυτό σε αυτή την ενότητα μαθαίνουμε για τις φωνές και τις συζυγίες που μας μπερδεύουν τόσο. Καιρός είναι να θυμηθούμε και πώς κλίνεται το ρήμα. Εξασκούμαστε με το πρώτο συνθετικό των λέξεων, βρίσκουμε τι μέρος του λόγου είναι και φτιάχνουμε νέες λέξεις. Μιλάμε για την φιλία και τη σημασία της στη ζωή μας. 

 

4. Το σχολείο στο χρόνο …

Η μελέτη μας για το ρήμα ολοκληρώνεται εδώ με τις διαθέσεις του. Προχωράμε σε έναν ακόμη βασικό όρο της πρότασης που είναι το αντικείμενο και μαθαίνουμε να το εντοπίζουμε. Αφού αναπτύξαμε μια παράγραφο με διάφορους τρόπους και εντοπίσαμε τη δομή του, τώρα βλέπουμε τη συνοχή και τη συνεκτικότητά του. Προβληματιζόμαστε για το σχολείο παλιά και στις μέρες μας. !  

 

5. Συζητώντας για την εργασία και το επάγγελμα

Στην ενότητα αυτή, μαθαίνουμε για τα επίθετα, την κλίση τους και τους βαθμούς τους, τα παραθετικά τους. Μετά το πρώτο συνθετικό των λέξεων, σειρά έχει το δεύτερο συνθετικό, εξασκούμαστε με αυτό και φτιάχνουμε νέες λέξεις. Λύνουμε τις απορίες μας για το πώς ήταν τα επαγγέλματα παλιά και ποια είναι αυτά που δεν υπάρχουν στις μέρες μας. Κάνουμε μια μικρή εισαγωγή στην περιγραφή και την αφήγηση.   

 

6. Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές (ΜΜΕ, Διαδίκτυο κτλ.)

Άλλο ένα μέρος του λόγου μας απασχολεί σε αυτή την ενότητα και είναι οι αντωνυμίες. Τις γνωρίζουμε και μαθαίνουμε να τις χρησιμοποιούμε. Συναντούμε οικογένειες λέξεων και βρίσκουμε την ετυμολογία τους. Τέλος, συζητάμε για τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, την προσφορά τους αλλά και τα αρνητικά τους σημεία.  

 

7. Βιώνοντας προβλήματα της καθημερινής ζωής

Ήρθε ο καιρός να συναντήσουμε τα άκλιτα μέρη του λόγου, έτσι, μιλάμε για τα επιρρήματα, τα είδη τους και τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς. Μαθαίνουμε να ενώνουμε τα νοήματα και τις παραγράφους με συνδετικές και διαρθρωτικές λέξεις. Μιλάμε, συζητάμε και γράφουμε για προβλήματα της καθημερινής ζωής τα οποία μας απασχολούν όλους.  

 

8. Συζητώντας για τα σύγχρονα κοινωνικά θέματα

Ασχολούμαστε με την μετοχή ως ρηματικό τύπο, τα είδη της και το συντακτικό της ρόλο. Αναγνωρίζουμε τα είδη της σύνθεσης και τις λέξεις από τις οποίες αποτελούνται τα σύνθετα. Εκφράζουμε τις απόψεις μας για σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας μας και προσπαθούμε να το πράξουμε μέσα από επιχειρήματα.  

 

9. Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του διαστήματος

Το ταξίδι μας στο βιβλίο της Νεοελληνικής γλώσσας ολοκληρώνεται με τη διατύπωση ορισμών, τη χρήση λεξικών και την οργάνωση των επιχειρημάτων μας σε κείμενο. Τέλος, βάζουμε τη φαντασία μας να δουλέψει και ταξιδεύουμε στο διάστημα για να γνωρίσουμε καλύτερα τον κόσμο εκεί.  

 


 

Ετήσια Φροντιστηριακή Εκπαίδευση - Υποστήριξη B' Γυμνασίου

  • Εβδομαδιαία Καθοδήγηση Μελέτης

Αναλυτικές οδηγίες και ακριβές πλάνο για άρτια οργανωμένο πρόγραμμα μελέτης στην ύλη των Μαθημάτων, προσαρμοσμένο στο χρόνο και τις δικές σου ανάγκες.

  • Live Διδασκαλία Μύησης και Επίλυση Αποριών

Καθημερινά 4-5 μ.μ., διεξάγεται ζωντανή διδασκαλία με μαθήματα μύησης στη Θεωρία και τη Μεθοδολογία κάθε κεφαλαίου. Κατανοώντας τες, εμβαθύνουμε καθώς εξασκούμαστε με Εφαρμογές, Ερωτήσεις κλειστού τύπου και Ασκήσεις όλων των επιπέδων. 

  • Επίλυση αποριών

Άμεση επικοινωνία με το Δάσκαλο σου μέσω chat, forum και email, για στοχευμένη βοήθεια και πλήρη κάλυψη των αποριών σου υπεύθυνα και εξατομικευμένα.

  • Εκπαιδευτικά Παιχνίδια και Live Quizes

Έχουμε στη φαρέτρα μας πολλά και άκρως ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά online παιχνίδια και βιωματικές live εφαρμογές. Ετοιμάσου λοιπόν, γιατί φέτος Παίζουμε, Παρατηρούμε και Μαθαίνουμε, με τη Μέθοδο Marcuri!

  • Πίστες Προόδου

Σε εβδομαδιαία βάση αξιολογείται το γνωστικό επίπεδο και η πρόοδος σου εξατομικευμένα, με Φύλλο Ασκήσεων και Πίστες Προόδου.

  • Διαγωνιστικά Μαθηματικά

Απόλαυσε τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσεις το Διαγωνισμό "Καγκουρό", μέσα από εβδομαδιαίο σετ ερωτήσεων με στόχο να νιώσεις, να ερμηνεύσεις και να αγκαλιάσεις τις μαθηματικές έννοιες με έναν τρόπο πρωτόγνωρο και βιωματικό. Μαζί αλλάζουμε νοοτροπία, κοιτάζοντας κατάματα τα Μαθηματικά μέσα από την ίδια τη Ζωή!

 


 

Live Διδασκαλία: Ιδιαίτερα - Group

 

Σε προκαθορισμένες ημέρες και ώρες, κατόπιν προγραμματισμού και συνεννόησης, ο διδάσκων παρέχει ενισχυτική διδασκαλία με τους μαθητές, αναλύοντας τη θεωρία - μεθοδολογία ανά θεματική περιοχή, χρησιμοποιώντας ερωτήσεις κλειστού τύπου και επιλύοντας εφαρμογές, συνδυαστικές ασκήσεις, σύνθετα θέματα και θέματα εξετάσεων. Είναι το αποκορύφωμα της εκπαιδευτικής υποστήριξης, διότι με σημείο αναφοράς το πλήρες εκπαιδευτικό υλικό της ιστοσελίδας, οι μαθητές εξασκούνται στην εφαρμογή αυτών μέσα από ασκήσεις και συνδυαστικά θέματα όλων των επιπέδων.

Η Εκπαιδευτική Οικογένεια ARNOS, αγκαλιάζει όλους τους μαθητές απανταχού, φροντίζοντας τις δικές σου ανάγκες με τρόπο μοναδικό και προσωποποιημένο. Προσφέροντας με αγάπη και μεράκι…

Τη Γνώση με τρόπο Απλό και Κατανοητό

– Οι Δικοί σου Δάσκαλοι

1η ΕΝΟΤΗΤΑ: Από τον τόπο μου σε όλη την Ελλάδα
2η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ζούμε με την οικογένεια
Ανακεφαλαιωτικός πίνακας - Διαγωνίσματα και Τεστ Αξιολόγησης
3η ΕΝΟΤΗΤΑ: Φίλοι για πάντα
Διαθεματική εργασία - Ανακεφαλαιωτικός πίνακας - Ασκήσεις
4η ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σχολείο στο χρόνο
Διαγωνίσματα
5η ΕΝΟΤΗΤΑ: Συζητώντας για την εργασία και το...
Διαθεματική εργασία - Ανακεφαλαιωτικός πίνακας - Ασκήσεις
6η ΕΝΟΤΗΤΑ: Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και..
Διαθεματική εργασία - Ανακεφαλαιωτικός πίνακας - Ασκήσεις
7η ΕΝΟΤΗΤΑ: Βιώνοντας προβλήματα της...
Διαθεματική εργασία - Ανακεφαλαιωτικός πίνακας - Ασκήσεις
8η ΕΝΟΤΗΤΑ: Συζητώντας για σύγχρονα κοινωνικά...
9η ΕΝΟΤΗΤΑ: Ταξίδι στο μαγικό κόσμο του..
Τετράδιο Εργασιών για τη Γλώσσα Β' Γυμνασίου
Τετράδιο Εργασιών για τη Γλώσσα Β' Γυμνασίου
e- Λυσάρι Αρνός - Γλώσσα
Ενότητα 6 - Παρακολουθώ, ενημερώνομαι και ψυχαγωγούμαι από διάφορες πηγές
Δεν βρίσκεις την απάντηση; Στείλε μας την ερώτησή σου εδώ.
 
Οι ερωτήσεις σας με τις απαντήσεις.
Για ποιο λόγο ο συγγραφέας χρησιμοποιεί ενεργητική ή παθητική σύνταξη;

Ο συγγραφέας ενός κειμένου, αναλόγως το σκοπό που θέλει να επιτελέσει, κάνει χρήση άλλοτε της ενεργητικής και άλλοτε της παθητικής σύνταξης. Με την ενεργητική σύνταξη δίνει έμφαση στο πρόσωπο που ενεργεί, στο ποιος κάνει αυτό που λέει το ρήμα, ενώ με την παθητική σύνταξη δίνει έμφαση στην πράξη, στην ενέργεια, θέλοντας να αποκρύψει τις περισσότερες φορές το πρόσωπο που πράττει.

Με ποιους τρόπους μπορώ να εκφέρω το β΄ όρο σύγκρισης;

O β΄ όρος σύγκρισης εκφέρεται με: Α) από + αιτιατική, π.χ. από τους ευρισκόμενους σε ώριμες ηλικίες. Β) τα συγκριτικά επίθετα μεγαλύτερος, μικρότερος, ανώτερος, κατώτερος, καλύτερος, με τον δύνατο τύπο της γενικής της προσωπικής αντωνυμίας, π.χ. είναι μικρότερός σου. Γ) παρά + ομοιότροπα με τον α΄ όρο, π.χ. Περισσότερο σκέφτομαι με κείμενα παρά με εικόνες. Δ) βραχυλογικά, δηλαδή παραμένει μόνο ο προσδιορισμός του, όταν είναι ίδιος με τον πρώτο, π.χ. Αυτό είναι μικρότερο από το μέσο συνολικό (ενν. ποσοστό ανεργίας).

Πώς ξεχωρίζω τη γνήσια από την καταχρηστική σύνθεση;

Στη γνήσια σύνθεση επιβάλλεται αλλαγή στα συνθετικά: το β΄ συνθετικό ή το θέμα του συγχωνεύεται με το θέμα του α΄ συνθετικού (νύχτα + λουλούδι  νυχτολούλουδο) ενώ στην καταχρηστική σύνθεση δεν επιβάλλεται αλλαγή: τα δύο συνθετικά απλώς βρίσκονται το ένα πλάι στο άλλο (Αλεξάνδρου + πόλη  Αλεξανδρούπολη)

Κάνε το πρώτο βήμα δωρεάν

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός