ΕΛΠ40 – Τέχνες ΙΙ

Έλα στην ΕΛΠ40 και απόλαυσε τη γνώση μέσα από τις e-υπηρεσίες μας
Γνωριμία με το αντικείμενο της Θ.Ε
7 Θέματα
Γνωριμία με τη Θ.Ε. ΕΛΠ 40  (00:08:35)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (α’ μέρος)  (00:05:11)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (β’ μέρος)  (00:03:07)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (γ’ μέρος)  (00:04:55)
Δυσκολίες μελέτης  (00:03:21)
Εκπόνηση εργασιών  (00:04:22)
Τελικές εξετάσεις  (00:05:22)
Α. Διαλεκτικοί Συσχετισμοί-Θεωρία Ελληνικής Μουσικής
119 Θέματα
Εισαγωγή  (00:13:34)
Θεωρία – Πράξη  (00:11:24)
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Λαικού πολιτισμού  (00:09:47)
Λαική και Έντεχνη Δημιουργία  (00:06:56)
Ιερό και Κοσμικό στοιχείο  (00:03:13)
Δημόσιες και Ιδιωτικές Πτυχές  (00:03:23)
Γενικά Συμπεράσματα  (00:02:26)
Παγκοσμιότητα & Τοπικότητα  (00:03:24)
Οι ιδιαιτερότητες της Μουσικής  (00:02:59)
Γεωγραφικά στερεότυπα  (00:03:02)
Οι σύνθετες διαλεκτικές της συνέχειας & των ασυνεχειών  (00:03:12)
Αξιολογικές διαστάσεις – Υποκειμενικά & Αντικειμενικά κριτήρια  (00:04:55)
Διαπολιτισμικότητα & Διιστορικότητα  (00:05:16)
Το σωστό & το λάθος στη Μουσική & το Χορό  (00:06:13)
Σύνοψη  (00:03:44)
Δραστηριότητα
Σημειώσεις (Εντοπιότητα και αισθητική ταυτότητα)
Σημειώσεις (Θεωρία – Πράξη)
Σημειώσεις (Ιστορία της τέχνης)
Σημειώσεις (Προβλήματα προσδιορισμού)
Ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές της Λογική  (00:15:43)
Ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές της Λογικής
Έννοιες – Μεγέθη – Αντιθέσεις  (00:10:37)
Έννοιες – Μεγέθη – Αντιθέσεις
Μεθοδολογικά εργαλεία  (00:01:36)
Μεθοδολογικά εργαλεία
Αναλυτική Μέθοδος  (00:04:24)
Αναλυτική Μέθοδος
Αναλυτική μέθοδος και αντιθέσεις  (00:03:03)
Αναλυτική μέθοδος και αντιθέσεις
Αφηρημένη σκέψη  (00:02:11)
Αφηρημένη σκέψη
Οι αντιθέσεις στην αφηρημένη σκέψη  (00:05:14)
Οι αντιθέσεις στην αφηρημένη σκέψη
Μουσική – χορός – αισθητική – μορφολογία  (00:03:18)
Μουσική – χορός – αισθητική – μορφολογία
Εισαγωγή  (00:01:17)
Ταυτότητα  (00:03:02)
Ταυτότητες σκοπούμενες και τετελεσμένες  (00:01:34)
Ταυτοτικά επίπεδα  (00:02:31)
Πραγματική και φαντασιακή/ιδεολογική ταυτότητα  (00:02:44)
Διάγνωση και κατασκευή ταυτότητας  (00:03:13)
Πυραμίδες ταυτοτήτων  (00:04:22)
Αμφίρροπες, μεταιχμιακές και πολλαπλές ταυτότητες  (00:01:57)
Άτομο και ταυτότητες  (00:02:21)
Στοιχεία ατομικής ταυτότητας  (00:04:04)
Ορισμός συμβολικής ταυτότητας  (00:05:09)
Η σημασία των συμβολικών ταυτοτήτων  (00:05:40)
Εκπομπή και πρόσληψη συμβολικών ταυτοτήτων  (00:01:25)
Κληρονομικότητα και συμβολοποίηση πραγματικής ταυτότητας (α΄μέρος)  (00:03:57)
Κληρονομικότητα και συμβολοποίηση πραγματικής ταυτότητας (β΄μέρος)  (00:02:30)
Ταυτότητα και διαχρονία  (00:02:11)
Ταυτοτική μακροβιότητα παράδοση  (00:02:51)
Παράδοση, νεωτερικότητα και επανάσταση  (00:02:19)
Ταυτότητα, καταγωγή και συνέχεια  (00:02:40)
Βιολογικά ανάλογα της φαντασιακής ταυτότητας  (00:00:35)
Ιστορικά ορόσημα  (00:02:49)
Η γεωπολιτική διάσταση της ταυτότητας  (00:03:08)
Ταυτότητα και πολιτειακά πρότυπα  (00:08:34)
Εμείς και οι άλλοι  (00:01:34)
Έθνος  (00:04:44)
Εθνοπολιτισμική ταυτότητα  (00:05:31)
Εθνολογική ταυτότητα  (00:03:12)
Ατομική “εθνική ταυτότητα”  (00:05:15)
Περί ιδεολογημάτων  (00:04:31)
Ο ορθολογισμός ως ταυτοτικό ιδεολόγημα  (00:04:09)
Εθνοπολιτισμική ταυτότητα και επιστημονική δεοντολογία  (00:02:25)
Σημειώσεις (Θέματα ταυτότητας )
Σημειώσεις (Πρακτικά παραδείγματα ταυτοτικής διαλεκτικής)
Κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα  (00:09:19)
Διαλεκτικές της μουσικής παράδοσης στη νεότερη Ελλάδα  (00:02:45)
Σύγκρουση και σύνθεση  (00:01:03)
Πολιτισμικές ασυνέχειες και επιβιώματα  (00:04:37)
Πολιτισμική ώσμωση  (00:02:02)
Διαχρονίες στην ελληνική μουσική  (00:02:17)
Παραδοσιακές και Αναλυτικές νόρμες  (00:10:58)
Δυναμικότητα της ελληνικής μουσικής παράδοσης  (00:03:06)
Ανήκειν και Αισθητική  (00:16:52)
Αναλυτικές διασπάσεις του πρωταρχικού δρωμένου  (00:02:22)
Ταυτοτικές διαλεκτικές των δρωμενικών τεχνών  (00:03:33)
Η εξελικτική πορεία του χορού  (00:05:38)
Η συνθετική εικόνα του χορού  (00:01:08)
Μεταβολές των τρόπων μουσικής έκφρασης  (00:01:09)
Το γούστο  (00:02:19)
Οργάνωση τoυ μουσικού υλικού και ερμηνεία  (00:01:11)
Μουσική, χορός και κώδικες επικοινωνίας  (00:01:58)
Διευκόλυνση επικοινωνίας και οργάνωση συναισθημάτων  (00:01:23)
Μουσική και άλλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης  (00:01:33)
Πραγματικότητα και αλήθεια  (00:01:15)
Αρχική φιλοσοφία  (00:03:23)
Ερωτήσεις – Απαντήσεις
Σημειώσεις
Πυθαγόρας και αριθμοί  (00:02:42)
Πυθαγόρειοι και μουσική  (00:01:42)
Πλάτων και Αριστοτέλης  (00:03:14)
Σχετικά με τις καλές τέχνες  (00:05:27)
Μουσική ως μαθηματικά  (00:00:22)
Χορδές και αυλοί  (00:01:13)
Βασικά συστατικά μουσικής  (00:01:20)
Στοιχεία μουσικής παγκοσμιότητας  (00:00:37)
1 από 2
Β. Μουσική Πράξη: Αρχαίοι και Μέσοι Χρόνοι
41 Θέματα
1.1 Θεωρητικά: Φυσική και Ιστορία (α΄μέρος)  (00:13:29)
1.1 Θεωρητικά: Φυσική και Ιστορία (β΄μέρος)  (00:14:09)
1.2 Ο Αριστόξενος  (00:12:43)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Κεφάλαιο 1
2. Γενικά στοιχεία αρχαίας ελληνικής μουσικής
2. Γενικά στοιχεία αρχαίας ελληνικής μουσικής  (00:09:34)
3.1.1 Οι δύο κλασικές μουσικές γραφές  (00:09:45)
3.1.2 Ανάγνωση των κλασικών μουσικών γραφών  (00:07:40)
3.1.3 Το διάγραμμα  (00:01:14)
3.1.4 Μερικά βασικά προβλήματα ανάγνωσης  (00:08:35)
3.1.5 Παρασήμναση του ρυθμού  (00:02:36)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Κεφάλαιο 3
4.Τα αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα
4.Τα αρχαία ελληνικά μουσικά όργανα  (00:12:08)
5.4.1 Η παιδευτική αξία της μουσικής  (00:05:18)
5.4.2 Συστήματα μουσικής παιδείας  (00:06:32)
5.4.3 Περιεχόμενο της μουσικής παιδείας  (00:06:49)
5.4.4 Ο «μουσικός ανήρ»  (00:02:18)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Υποκεφάλαιο 5.4
6.1.1 Μουσική του Βυζαντίου και βυζαντινή μουσική  (00:04:33)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Υποκεφάλαιο 6.1
7.1.1 Η ορθόδοξη εκκλησιαστική μουσική ως ανοικτό σύστημα  (00:05:14)
7.1.2 Εκκλησιαστική μουσική και καλλιτεχνική δημιουργία  (00:03:51)
7.1.3 Η παράδοση των αρχαίων ελληνικών διατριβών περί μουσικής  (00:04:13)
7.1.4 Ισλαμικές επιδράσεις στην βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική  (00:06:30)
7.1.5 Δυτικές επιδράσεις στη βυζαντινή μουσική  (00:04:37)
7.1.6 Η ορθόδοξη μουσική παράδοση της Κύπρου  (00:03:03)
7.1.7 Η ορθόδοξη μουσική παράδοση της Κρήτης  (00:03:57)
7.1.8 Επτανησιακό εκκλησιαστικό ιδίωμα  (00:03:23)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Υποενότητα 7.1
7.3.1 «Εξωτερικές» και ετερόδοξες μουσικές των Μέσων Χρόνων  (00:11:30)
7.3.2 Λαϊκές παραδοσιακές μουσικές μέσων χρόνων  (00:07:16)
7.3.3 Καθαρά εξωτερικές μουσικές του Βυζαντίου  (00:03:22)
7.3.4 Μεταίχμια εσωτερικής και εξωτερικής μουσικής  
7.3.5 Παραϋμνογραφία  (00:04:31)
7.3.6 Μεταβυζαντινές εξωτερικές μουσικές και Ισλάμ  (00:09:18)
7.3.7 Μουσικές της Κύπρου σε μεσαίωνα και αναγέννηση  (00:06:19)
7.3.8 Μουσικές της Κρήτης σε μεσαίωνα και αναγέννηση  (00:09:38)
Σημειώσεις: Τόμος B΄, Υποενότητα 7.3
7.4 Τα μουσικά όργανα στο Βυζάντιο  (00:04:52)
7.4 Τα μουσικά όργανα στο Βυζάντιο
Γ. Μουσική Πράξη: Λαϊκή παράδοση-Νεώτεροι Χρόνοι
70 Θέματα
1.2.3 Κλίμακες, τρόποι, δρόμοι, μακάμ  (00:12:57)
2.2.1 Χορδόφωνα Ι: οικογένεια του λαούτου  (00:13:10)
2.2.1 Λαούτο ή λάουτο  (00:15:35)
2.2.1 Τοξωτά λαουτοειδή  (00:03:55)
2.2.1 Μεταγενέστερος τύπος λύρας  (00:07:25)
2.2.1 Φιαλόσχημες λύρες: κεμεντζές και κεμανές  (00:05:57)
2.2.2 Χορδώφωνα ΙΙ: οικογένεια των ψαλτηρίων  (00:13:53)
2.2.3 Αερόφωνα Ι  (00:10:35)
2.2.3 Ανοικτά φλάουτα με ράμφος  (00:01:40)
2.2.4 Αερόφωνα ΙΙ: αυλοί γλωττιδοφόροι  (00:08:07)
2.2.4 Κλαρίνο  (00:07:50)
2.2.4 Δίγλωττοι αυλοί  (00:03:56)
2.2.5 Μεμβρανόφωνα  (00:09:46)
2.2.6 Ιδιόφωνα  (00:09:03)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 2.2
Γενικά στοιχεία προϊστορίας και ιστορίας του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού (α΄μέρος)  (00:13:39)
Γενικά στοιχεία προϊστορίας και ιστορίας του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού (β΄μέρος)  (00:14:33)
Γενικά στοιχεία προϊστορίας και ιστορίας του ελληνικού δημοτικού τραγουδιού (γ΄μέρος)  (00:11:04)
Τα πρωτογενή και ιστορικά είδη του δημοτικού τραγουδιού (α΄μέρος)  (00:18:18)
Τα πρωτογενή και ιστορικά είδη του δημοτικού τραγουδιού (β΄μέρος)  (00:13:03)
Τα πρωτογενή και ιστορικά είδη του δημοτικού τραγουδιού (γ΄μέρος)  (00:05:40)
Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι: λόγος, μορφή (α΄μέρος)  (00:06:05)
Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι: λόγος, μορφή (β΄μέρος)  
Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι: λόγος, μορφή (γ΄μέρος)  (00:04:00)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 3
Ελληνικές κοινότητες εξωτερικού (α΄μέρος)  (00:20:31)
Ελληνικές κοινότητες εξωτερικού (β΄μέρος)  (00:12:43)
Ετερόγλωσσες και μειονοτικές μουσικοχορευτικές παραδόσεις στην ελλάδα (α΄μέρος)  (00:16:48)
Ετερόγλωσσες και μειονοτικές μουσικοχορευτικές παραδόσεις στην ελλάδα (β΄μέρος)  (00:12:10)
Ετερόγλωσσες και μειονοτικές μουσικοχορευτικές παραδόσεις στην ελλάδα (γ΄μέρος)  (00:18:11)
Ετερόγλωσσες και μειονοτικές μουσικοχορευτικές παραδόσεις στην ελλάδα (δ΄μέρος)  (00:06:14)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Υποκεφάλαιο 5.1, 5.3
Ιδεολογικά και μουσικά μεταίχμια της Νεότερης περιόδου  (00:13:18)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Υποκεφάλαιο 6.1
Ο Φάλμεραϊερ και η συγκρότηση της ελληνικής λαογραφίας  (00:12:05)
Το παράδειγμα του κλέφτικου τραγουδιού  (00:07:07)
Το παράδειγμα του ρεμπέτικου τραγουδιού  (00:07:04)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Υποκεφάλαια 6.2, 6.3
Τραγούδι σμυρνιώτικο/πολίτικο  (00:07:18)
Καντάδα και λαϊκορεμπέτικο  (00:06:50)
Αστικολαϊκά είδη και συγκεκραμένο φθογγολόγιο  (00:02:30)
Λαϊκορεμπέτικο και παράδοση  (00:05:30)
Το ρεμπέτικο τραγούδι και το κοινωνικό πλαίσιο  (00:08:00)
Το ρεμπέτικο τραγούδι: μουσικολογικά στοιχεία  (00:04:51)
Προς το μετα-ρεμπέτικο λαϊκό τραγούδι  (00:03:11)
Ιδιαιτερότητες της Επτανήσου κατά τον 19ο αι.  (00:03:56)
Επτανησιακή λαϊκή μουσική και καντάδα  (00:05:40)
Επτανησιακή λαϊκή μουσική και καντάδα: μορφές  (00:04:38)
Η έντεχνη μουσική στην καθημερινή ζωή των επτανησιακών πόλεων του 19ου αι.  (00:03:12)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 7
Δυτικά θεωρητικά και αστικό τραγούδι  (00:03:28)
Από τον 19ο στον 20ο αιώνα  (00:03:11)
Ευρωπαϊκή μουσική δημιουργία και πρωτοπορία  (00:01:59)
Κοινωνικές λειτουργίες της μουσικής κατά τον 20ο αιώνα  (00:03:42)
Διαφορετικά περιεχόμενα των τραγουδιών μαζικής παραγωγής και διάδοσης & Η εξάπλωση των ιδιωτικών μέσων μαζικής επικοινωνίας  (00:04:42)
Μεταβολή ρόλου δισκογραφικών εταιριών  (00:01:27)
Ο ρόλος και ο φάυλος κύκλος της διαφήμισης – Μεταβολές τρόπων αντίληψης της μουσικής  (00:07:21)
Ο μαζικός πολιτισμός και η αλλαγή της κλίμακας μερικών παλιών φαινομένων  (00:02:47)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 8
19ος αιώνας: η διασπορά των Ελλήνων – Ο Νικόλαος Μάντζαρος και οι μαθητές του  (00:07:43)
Άλλοι Επτανήσιοι συνθέτες – Ερασιτεχνικοί σύλλογοι για τη διάδοση της ευρωπαϊκής μουσικής στην Αθήνα  (00:08:31)
Η εθνική μουσική υπό νέα σημασία: Μανώλης Καλομοίρης  (00:07:51)
Η σύγχρονη μουσική μετά τον Β΄παγκόσμιο πόλεμο  (00:08:50)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 9
Το ελληνικό τραγούδι πριν την εμφάνιση της δισκογραφίας  (00:10:05)
Οι πρώτες ηχογραφήσεις στο εξωτερικό – δημιουργία δισκογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα (α΄μέρος)  (00:03:50)
Οι πρώτες ηχογραφήσεις στο εξωτερικό – δημιουργία δισκογραφικής βιομηχανίας στην Ελλάδα (β΄μέρος)  (00:12:12)
Το ελληνικό τραγούδι μετά τον πόλεμο  (00:17:19)
Δικτατορία και μεταπολίτευση  (00:11:21)
Σημειώσεις: Τόμος Γ΄, Κεφάλαιο 10
Δ. Θεωρία Χορού: Ελληνική χορευτική πράξη
3 Θέματα
Κατηγορίες αρχαίων χορών (α΄μέρος)  (00:06:21)
Κατηγορίες αρχαίων χορών (β΄μέρος)  (00:09:03)
Σημειώσεις: Τόμος Δ΄, Κεφάλαιο 4.2
Ε. Χορευτική Πράξη: Παραδοσιακός και Σύγχρονος Χορός
12 Θέματα
Ευρωπαϊκός έντεχνος χορός τον 19ο αιώνα (α΄μέρος)  (00:07:56)
Ευρωπαϊκός έντεχνος χορός τον 19ο αιώνα (β΄μέρος)  (00:09:29)
Έντεχνος χορός στην Ελλάδα  (00:11:27)
Σημειώσεις: Τόμος Ε΄, Κεφάλαιο 4
Εννοιακή προσέγγιση στους σύγχρονους δημοφιλείς χορούς  (00:12:06)
«Λατινοαμερικάνικοι» χοροί  (00:07:44)
Βορειοαμερικάνικοι και ευρωπαϊκοί νεανικοί συρμοί του ΄60  (00:03:44)
Μοντέρνοι χοροί δεκαετιών ΄50 και ΄60  (00:06:16)
Ιστορικός ρόλος του ροκ κινήματος – Δεκαετία 1970 και μετά  (00:08:49)
Σημειώσεις: Τόμος Ε΄, Κεφάλαιο 5
Το μεταμοντέρνο σώμα: χορευτική ταυτότητα και κοινωνικές συνιστώσες  (00:17:43)
Σημειώσεις: Τόμος Ε΄, Κεφάλαιο 6
1. Διαλεκτικοί Συσχετισμοί-Θεωρία Ελληνικής Μουσικής – 1η εργασία
Μάθημα 1ο: Λαϊκός πολιτισμός – Ιδιαιτερότητες -Επιστημονικότητα
23 Θέματα
Εισαγωγή  (00:13:34)
Θεωρία – Πράξη  (00:11:24)
Προβλήματα προσδιορισμού της έννοιας λαϊκή δημιουργία
Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του λαϊκού πολιτισμού  (00:09:47)
Λαϊκή και Έντεχνη Δημιουργία  (00:06:56)
Ιερό και Κοσμικό στοιχείο  (00:03:13)
Δημόσιες και Ιδιωτικές Πτυχές  (00:03:23)
Γενικά Συμπεράσματα  (00:02:26)
Θεωρία και πράξη
Προβλήματα προσδιορισμού της έννοιας της λαϊκής δημιουργίας
Παγκοσμιότητα & Τοπικότητα  (00:03:24)
Οι ιδιαιτερότητες της Μουσικής  (00:02:59)
Γεωγραφικά στερεότυπα  (00:03:02)
Οι σύνθετες διαλεκτικές της συνέχειας & των ασυνεχειών  (00:03:12)
Αξιολογικές διαστάσεις – Υποκειμενικά & Αντικειμενικά κριτήρια  (00:04:55)
Διαπολιτισμικότητα & Διιστορικότητα  (00:05:16)
Το σωστό & το λάθος στη Μουσική & το Χορό  (00:06:13)
Σύνοψη  (00:03:44)
Εντοποιότητα και αισθητική ταυτότητα
Ιστορία της τέχνης και αισθητική αποτίμηση
Δραστηριότητες του μαθήματος
Δραστηριότητες κεφ Α1
Ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές της λογικής
Μάθημα 2ο: Μουσική – χορός – αισθητική – μορφολογία
6 Θέματα
Έννοιες – Μεγέθη – Αντιθέσεις  (00:10:37)
Αναλυτική Μέθοδος  (00:04:24)
Αναλυτική μέθοδος και αντιθέσεις  (00:03:03)
Αφηρημένη σκέψη  (00:02:11)
Οι αντιθέσεις στην αφηρημένη σκέψη  (00:05:14)
Μουσική – χορός – αισθητική – μορφολογία  (00:03:18)
Μάθημα 3ο: Ιδεολογική ταυτότητα
31 Θέματα
Εισαγωγή  (00:01:17)
Ταυτότητα  (00:03:02)
Ταυτότητες σκοπούμενες και τετελεσμένες  (00:01:34)
Ταυτοτικά επίπεδα  (00:02:31)
Πραγματική και φαντασιακή/ιδεολογική ταυτότητα  (00:02:44)
Διάγνωση και κατασκευή ταυτότητας  (00:03:13)
Πυραμίδες ταυτοτήτων  (00:04:22)
Αμφίρροπες, μεταιχμιακές και πολλαπλές ταυτότητες  (00:01:57)
Άτομο και ταυτότητες  (00:02:21)
Στοιχεία ατομικής ταυτότητας  (00:04:04)
Ορισμός συμβολικής ταυτότητας  (00:05:09)
Η σημασία των συμβολικών ταυτοτήτων  (00:05:40)
Εκπομπή και πρόσληψη συμβολικών ταυτοτήτων  (00:01:25)
Κληρονομικότητα και συμβολοποίηση πραγματικής ταυτότητας (α΄μέρος)  (00:03:57)
Κληρονομικότητα και συμβολοποίηση πραγματικής ταυτότητας (β΄μέρος)  (00:02:30)
Ταυτότητα και διαχρονία  (00:02:11)
Ταυτοτική μακροβιότητα παράδοση  (00:02:51)
Παράδοση, νεωτερικότητα και επανάσταση  (00:02:19)
Ταυτότητα, καταγωγή και συνέχεια  (00:02:40)
Βιολογικά ανάλογα της φαντασιακής ταυτότητας  (00:00:35)
Ιστορικά ορόσημα  (00:02:49)
Η γεωπολιτική διάσταση της ταυτότητας  (00:03:08)
Ταυτότητα και πολιτειακά πρότυπα  (00:08:34)
Εμείς και οι άλλοι  (00:01:34)
Έθνος  (00:04:44)
Εθνοπολιτισμική ταυτότητα  (00:05:31)
Εθνολογική ταυτότητα  (00:03:12)
Ατομική “εθνική ταυτότητα”  (00:05:15)
Περί ιδεολογημάτων  (00:04:31)
Ο ορθολογισμός ως ταυτοτικό ιδεολόγημα  (00:04:09)
Εθνοπολιτισμική ταυτότητα και επιστημονική δεοντολογία  (00:02:25)
4ο Μάθημα: Ταυτοτική διαλεκτική στην ελληνική μουσική
19 Θέματα
Κοινωνική και πολιτισμική ταυτότητα  (00:09:19)
Διαλεκτικές της μουσικής παράδοσης στη νεότερη Ελλάδα  (00:02:45)
Σύγκρουση και σύνθεση  (00:01:03)
Πολιτισμικές ασυνέχειες και επιβιώματα  (00:04:37)
Πολιτισμική ώσμωση  (00:02:02)
Διαχρονίες στην ελληνική μουσική  (00:02:17)
Παραδοσιακές και Αναλυτικές νόρμες  (00:10:58)
Δυναμικότητα της ελληνικής μουσικής παράδοσης  (00:03:06)
Ανήκειν και Αισθητική  (00:16:52)
Αναλυτικές διασπάσεις του πρωταρχικού δρωμένου  (00:02:22)
Ταυτοτικές διαλεκτικές των δρωμενικών τεχνών  (00:03:33)
Η εξελικτική πορεία του χορού  (00:05:38)
Η συνθετική εικόνα του χορού  (00:01:08)
Μεταβολές των τρόπων μουσικής έκφρασης  (00:01:09)
Το γούστο  (00:02:19)
Οργάνωση τoυ μουσικού υλικού και ερμηνεία  (00:01:11)
Μουσική, χορός και κώδικες επικοινωνίας  (00:01:58)
Διευκόλυνση επικοινωνίας και οργάνωση συναισθημάτων  (00:01:23)
Μουσική και άλλες μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης  (00:01:33)
2. Μουσική Πράξη: Αρχαίοι και Μέσοι Χρόνοι - 2η εργασία
Μάθημα 1ο: Αρχαία ελληνική μουσική
9 Θέματα
Εισαγωγή  (00:04:58)
Ιστορική εξέλιξη και βασικές αρχές της Λογικής  (00:15:28)
Θεωρητικά: Φύση και Ιστορία
Ασκήσεις ΜέροςΙΙ κεφ. 1
Προϊστορία και ιστορία της αρχαίας ελληνικής μουσικής
Γραφές και κείμενα της αρχαίας ελληνικής μουσικής
Οι μουσικές γραφές και η ανάγνωσή τους
1η Άσκηση αυτοαξιολόγησης
2η Άσκηση αυτοαξιολόγησης
Μάθημα 3ο: Βυζαντινή μουσική
3 Θέματα
Μουσική του Βυζαντίου και βυζαντινή μουσική
1η Άσκηση αυτοαξιολόγησης
Διαλεκτικές και εξωτερικές επιρροές της ορθόδοξης μουσικής
3. Μουσική Πράξη: Λαϊκή παράδοση-Νεώτεροι Χρόνοι – 3η εργασία
Μάθημα 1ο: Μουσικά όργανα
2 Θέματα
Ειδικά θεωρητικά της λαϊκής παραδοσιακής μουσικής
Όργανα ελληνικής παραδοσιακής – λαϊκής μουσικής
Μάθημα 2ο: Δημοτικό τραγούδι
3 Θέματα
Το δημοτικό τραγούδι  (00:19:44)
Στοιχεία προϊστορίας και ιστορίας του ελληνικού δμοτικού τραγουδιού
Το Δημοτικό Τραγούδι
Μάθημα 3ο: Μουσικά ιδεολογήματα στο νεόκοπο κράτος
3 Θέματα
Δημοτικό και αστικολαϊκό – Κλέφτικο – ρεμπέτικο τραγούδι
Ετερόγλωσσες & μειονοτικές μουσικοχορευτικές παραδόσεις
Δραστηριότητες κεφ. 7
Μάθημα 4ο: Έντεχνη νεοελληνική μουσική – Επτανησιακή λαϊκή μουσική
2 Θέματα
Έντεχνη νεοελληνική μουσική (Πριν τον Β΄Παγκόσμιο)
Το ελληνικό τραγούδι πριν από την εμφάνιση της δισκογραφίας
Μάθημα 5ο: Ευρωπαϊκή μουσική δημιουργία και πρωτοπορία
2 Θέματα
Δυτικά θεωρητικά και αστικό τραγούδι
Ο Νεότερος δυτικός “έντεχνος χορός”
4. Θεωρία χορού – χορευτική πράξη – 4η εργασία
Μάθημα 1ο: Κατηγορίες αρχαίων χορών
1 Θέμα
Κατηγορίες και είδη χορών
Μάθημα 2ο: Παραδοσιακός και σύγχρονος χορός
3 Θέματα
Λαϊκός παραδοσιακός χορός
Ερωτήσεις – Απαντήσεις
Ελληνικοί αστικολαϊκοί χοροί
Μάθημα 3ο: Σύγχρονος χορός
7 Θέματα
Χορευτική πράξη & κοινωνική συμπεριφορά στο νεοελληνικό πολιτισμό  (00:19:43)
Ο νεότερος δυτικός “έντεχνος” χορός
Ερωτήσεις – Απαντήσεις
“Ευρωπαϊκοί”, “Λατινοαμερικανικοί” και “Μοντέρνοι” χοροί
Ο χορός στα νεότερα χρόνια (α΄)
Ο χορός στα νεότερα χρόνια (β΄)
Κοινωνικές όψεις της σύγχρονης ελληνικής χορευτικής πραγματικότητας
Επόμενο Θέμα

Γνωριμία με το αντικείμενο της Θ.Ε

ΕΛΠ40 – Τέχνες ΙΙ Γνωριμία με το αντικείμενο της Θ.Ε
Περιεχόμενα Μαθήματος
0% Ολοκληρωμένο 0/7 Βήματα
Γνωριμία με τη Θ.Ε. ΕΛΠ 40 (00:08:35)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (α’ μέρος) (00:05:11)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (β’ μέρος) (00:03:07)
Εισαγωγή στη Θ.Ε. (γ’ μέρος) (00:04:55)
Δυσκολίες μελέτης (00:03:21)
Εκπόνηση εργασιών (00:04:22)
Τελικές εξετάσεις (00:05:22)
Πϊσω στο μάθημα
Επόμενο Θέμα
Διαχείριση Συγκατάθεσης
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα μας επιτρέψει να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Προβολή προτιμήσεων
{title} {title} {title}
Login
Accessing this μάθημα requires a login. Please enter your credentials below!

Lost Your Password?