Κείμενα Β’ Γυμνασίου
Υλικό για Μελέτη & Διδασκαλία
e- Λυσάρι Αρνός - Κείμενα Λογοτεχνίας
Ο άνθρωπος και η φύση
5 Θέματα
Πίνοντας ήλιο κορινθιακό – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Ξυπνάμε και… μαζί μας – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Η πόλη – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Χαλασμένες Γειτονιές – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Ένα παλιό μήνυμα για… κόσμο – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Λαογραφικά
3 Θέματα
Ο Τάκης-Πλούμας – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Η Άννα του Κλήδονα – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Να ‘σαι καλά δάσκαλε – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Ο άνθρωπος και η φύση, Πόλη - Ύπαιθρος
Οδυσσέας Ελύτης, «Πίνοντας ήλιο κορινθιακό»
11 Θέματα
Στόχοι – Βιογραφικό σημείωμα
(00:04:10)
Εισαγωγή – περιεχόμενο
(00:13:08)
Ενότητες πλαγιότιτλοι
(00:18:14)
Χαρακτηρισμός
(00:02:23)
Tεχνική ποιήματος
(00:05:14)
Μεταφορές
(00:21:47)
Εκφραστικά μἐσα
(00:04:32)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 11
(00:05:13)
Ερώτηση 2 & 3, σελ. 11
(00:05:42)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 11
(00:04:03)
Γιώργος Σαραντάρης, «Ξυπνάμε και η θάλασσα ξυπνά μαζί μας»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:05:22)
Ανάγνωση ποιήματος
(00:01:06)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:03)
Περιεχόμενο
(00:01:15)
Νοηματική απόδοση
(00:02:49)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:15)
Ενότητες πλαγιότιτλοι
(00:02:25)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:02)
Ύφος – μορφή
(00:00:52)
Σχήματα λόγου
(00:01:26)
Γλώσσα
(00:00:24)
Σχολικό βιβλίο, «Ξυπνάμε και η θάλασσα ξυπνά μαζί μας»
Ερώτηση 1, σελ 13
(00:04:15)
Ερώτηση 2, σελ 13
(00:05:49)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 13
(00:06:13)
Ξυπνάμε και…μαζί μας – Τεστ 30 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Νίκος-Αλέξης Ασλάνογλου, «Αθήνα»
12 Θέματα
Σχολικό βιβλίο, «Αθήνα»
Βιογραφικό σημείωμα
(00:04:30)
Ανάγνωση
(00:01:14)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:00:45)
Νοηματική απόδοση
(00:01:35)
Περιεχόμενο – Νοηματικά κέντρα
(00:01:30)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:01:13)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:40)
Ύφος
(00:00:44)
Σχήματα λόγου
(00:00:52)
Γλώσσα
(00:01:46)
Αθήνα – Τεστ 27 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Αμαλία Τσακνιά, «Η πόλη»
15 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:35)
Ανάγνωση
(00:01:04)
Περιεχόμενο
(00:01:17)
Νοηματική απόδοση
(00:01:49)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:00:57)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:39)
Ύφος – μορφή
(00:01:07)
Σχήματα λόγου
(00:00:59)
Γλώσσα
(00:00:41)
Ερώτηση 1, σελ. 15
(00:04:47)
Ερώτηση 2, σελ. 15
(00:05:23)
Ερώτηση 3, σελ. 15
(00:03:37)
Ερώτηση 4, σελ. 15
(00:03:12)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 15
(00:10:28)
Η πόλη – Τεστ 30 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Κοσμάς Ι. Χαρπαντίδης, «Χαλασμένες γειτονιές»
14 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:02)
Ανάγνωση κειμένου
(00:04:38)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:06)
Περιεχόμενο
(00:00:59)
Νοηματική απόδοση
(00:04:12)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:02:43)
Ύφος – μορφή
(00:01:25)
Σχήματα λόγου
(00:03:35)
Γλώσσα
(00:01:37)
Ερώτηση 1, σελ. 18
(00:05:44)
Ερώτηση 2, σελ. 18
(00:04:46)
Ερώτηση 3, σελ. 18
(00:06:56)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 18
(00:05:20)
Χαλασμένες γειτονιές – Τεστ 50 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Ινδιάνος Σιάτλ, «Ένα παλιό μήνυμα για το σύγχρονο κόσμο»
15 Θέματα
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:02)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:03:28)
Νοηματική απόδοση
(00:02:33)
Πλαγιότιτλοι
(00:02:26)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:06)
Τεχνική έργου
(00:02:48)
Σχήματα λόγου
(00:04:23)
Γλώσσα
(00:00:35)
Ερώτηση 1, σελ. 22
(00:06:23)
Ερώτηση 2, σελ. 22
(00:03:36)
Ερώτηση 3, σελ. 22
(00:01:48)
Ερώτηση 4, σελ. 22
(00:02:23)
Ερώτηση 5, σελ. 22
(00:02:23)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 22
(00:08:57)
Ινδιάνος Σιάλτ – Τεστ 40 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Λαογραφικά
Μιλτιάδης Μαλακάσης, «Ο Τάκη-Πλούμας»
17 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:07:20)
Ανάγνωση κειμένου
(00:03:19)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:49)
Περιεχόμενο
(00:03:53)
Νοηματική απόδοση
(00:05:41)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:03:27)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:05:51)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:36)
Ύφος – μορφή
(00:01:53)
Σχήματα λόγου
(00:03:10)
Γλώσσα
(00:02:25)
Ερώτηση 1, σελ. 26
(00:04:35)
Ερώτηση 2, σελ. 26
(00:04:10)
Ερώτηση 3, σελ. 26
(00:04:12)
Ερώτηση 4, σελ. 26
(00:03:39)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 26
(00:05:49)
Ο Τάκης Πλούμας – Τεστ 33 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Διαμαντής Αξιώτης, «Η Άννα του Κλήδονα»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:05:11)
Ανάγνωση κειμένου
(00:08:25)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:35)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:51)
Νοηματική απόδοση
(00:05:04)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:08)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:03:08)
Ύφος και Μορφή
(00:01:44)
Σχήματα λόγου
(00:04:51)
Γλώσσα
(00:02:27)
Ερώτηση 1, σελ. 31
(00:03:34)
Ερώτηση 2, σελ. 31
(00:04:41)
Ερώτηση 3, σελ. 31
(00:08:43)
Ερώτηση 4, σελ. 31
(00:02:14)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 31
(00:04:15)
Άννα του Κλήδονα – Τεστ 28 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Γιώργος Ιωάννου, «Να ‘σαι καλά, δάσκαλε!»
17 Θέματα
Στόχοι και βιογραφικά στοιχεία
(00:04:20)
Εισαγωγικά και ανάγνωση κειμένου
(00:12:53)
Eρμηνεία άγνωστων λέξεων
(00:06:09)
Eισαγωγικό σημείωμα για το διήγημα
(00:05:21)
Θεματικά κέντρα – Ερμηνευτική προσέγγιση
(00:09:28)
Λαική παράδοση
(00:04:05)
Νοηματική απόδοση
(00:06:43)
Ενότητες – Πλαγιότιτλοι
(00:06:47)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:09:35)
Ύφος – Μορφή
(00:02:48)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 36
(00:03:15)
Ερώτηση 2, σελ. 36
(00:01:37)
Ερώτηση 3, σελ. 36
(00:02:48)
Ερώτηση 4, σελ. 36
(00:02:28)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 36
(00:07:00)
Να σαι καλά δάσκαλε! – Τεστ 30 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Νίκος Εγγονόπουλος, «Ο Καραγκιόζης. Ένα ελληνικό θέατρο σκιών»
17 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:06:31)
Ανάγνωση κειμένου
(00:07:36)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:00:49)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:45)
Νοηματική απόδοση
(00:05:45)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:34)
Ύφος – μορφή
(00:01:51)
Σχήματα λόγου
(00:02:35)
Γλώσσα
(00:01:17)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 40
(00:02:59)
Ερώτηση 2, σελ. 40
(00:01:51)
Ερώτηση 3, σελ. 40
(00:03:11)
Ερώτηση 4, σελ. 40
(00:02:33)
Ερώτηση 5, σελ. 40
(00:05:19)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 40
(00:02:56)
Ο Καραγκιόζης – Τεστ 32 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Οικογενειακές σχέσεις
Πέρλ Μπακ, «Η μάνα»
17 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:08)
Ανάγνωση κειμένου
(00:12:15)
Eισαγωγικό σημείωμα
(00:01:26)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:02:11)
Νοηματική απόδοση
(00:04:17)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:02:57)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:02:43)
Ύφος
(00:01:19)
Σχήματα λόγου
(00:04:39)
Γλώσσα
(00:00:59)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 47
(00:03:44)
Ερώτηση 2, σελ. 47
(00:04:51)
Ερώτηση 3, σελ. 47
(00:03:54)
Ερώτηση 4, σελ. 47
(00:05:28)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 47
(00:06:18)
Περλ Μπακ – Τεστ 43 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Άννα Φρανκ, «Από το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:12)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:39)
Στόχοι
(00:05:21)
Ανάγνωση κειμένου
(00:09:32)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:06:55)
Νοηματική απόδοση
(00:07:13)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:57)
Ύφος
(00:02:12)
Σχήματα λόγου
(00:04:31)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:07:17)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 51
(00:07:08)
Ερώτηση 2, σελ. 51
(00:07:09)
Ερώτηση 3, σελ. 51
(00:04:52)
Ερώτηση 4, σελ. 51
(00:03:19)
Ερώτηση 5, σελ. 51
(00:06:57)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 51
(00:04:44)
Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ – Τεστ 40 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Μαργαρίτα Λυμπεράκη, «Οι κυριακές στη θάλασσα»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:04:56)
Ανάγνωση
(00:09:01)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:04)
Περιεχόμενο
(00:01:16)
Νοηματική απόδοση
(00:08:11)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:10:25)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:04:53)
Ύφος – μορφή
(00:01:16)
Σχήματα λόγου
(00:04:59)
Γλώσσα – Ύφος – Στιχουργική ανάλυση
(00:02:09)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 55
(00:02:09)
Ερώτηση 2, σελ. 55
(00:01:30)
Ερώτηση 3, σελ. 55
(00:01:46)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 55
(00:01:54)
Οι Κυριακές στη θάλασσα – Τεστ 27 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Ναζίμ Χικμέτ, «Νανούρισμα στο γιο μου»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:00:26)
Ανάγνωση κειμένου
(00:03:30)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:03:44)
Περιεχόμενο και Νοηματικά Κέντρα
(00:01:45)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:02:45)
Νοηματική απόδοση – πρώτη ενότητα
(00:07:20)
Νοηματική απόδοση – δεύτερη ενότητα
(00:12:24)
Ύφος και Μορφή
(00:03:02)
Σχήματα λόγου
(00:09:51)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:14)
Γλώσσα
(00:03:29)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 58
(00:03:20)
Ερώτηση 2, σελ. 58
(00:03:16)
Ερώτηση 3, σελ. 58
(00:06:35)
Ερώτηση 4, σελ. 58
(00:06:00)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 58
(00:03:12)
Νανούρισμα στο γιο μου – Τεστ 27 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Θρησκευτική ζωή
Γιάννης Ρίτσος, «Τ΄ άσπρο ξωκλήσι»
19 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:07)
Eισαγωγικό σημείωμα
(00:04:16)
Ανάγνωση κειμένου
(00:01:45)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιτλοι
(00:04:40)
Νοηματική απόδοση
(00:03:20)
Περιεχόμενο
(00:01:12)
Γλώσσα
(00:02:02)
Ύφος
(00:01:06)
Στιχουργική ανάλυση
(00:02:23)
Εκφραστικά μέσα
(00:02:18)
Τεχνική
(00:01:24)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:11)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 63
(00:05:36)
Ερώτηση 2, σελ. 63
(00:04:07)
Ερώτηση 3, σελ. 63
(00:03:26)
Διαθεματική εργασία 1, σελ. 63
(00:03:23)
Διαθεματικές εργασίες 2-3, σελ. 26
(00:02:57)
Το άσπρο ξωκλήσι – Τεστ 25 ερωτήσεων – Τυχαία επιλογή των 10
Γρηγόριος Ξενόπουλος, «Κάποια Χριστούγεννα»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:11:39)
Ανάγνωση
(00:08:57)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:34)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:40)
Νοηματική απόδοση
(00:04:20)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:00:50)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:04:11)
Ύφος
(00:01:29)
Σχήματα λόγου
(00:04:00)
Γλώσσα
(00:01:06)
Σχολικό βιβλίο, «Κάποια Χριστούγεννα»
Ερώτηση 1, σελ. 67
(00:02:32)
Ερώτηση 2, σελ. 67
(00:05:11)
Ερώτηση 3, σελ. 67
(00:02:14)
Ερώτηση 4, σελ. 67
(00:05:04)
Ερώτηση 5, σελ. 67
(00:03:47)
Ερώτηση 6, σελ. 67
(00:05:12)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 67
(00:05:02)
Γκότχολτ Έφραϊμ Λέσινγκ, «Η ιστορία του δαχτυλιδιού»
15 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:08:10)
Ανάγνωση κειμένου
(00:06:11)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:38)
Περιεχόμενο
(00:01:12)
Νοηματική απόδοση
(00:05:01)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:50)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:03:36)
Ύφος
(00:02:38)
Σχήματα λόγου
(00:02:49)
Γλώσσα
(00:00:49)
Ερώτηση 1, σελ. 72
(00:03:23)
Ερώτηση 2, σελ. 72
(00:03:44)
Ερώτηση 3, σελ. 72
(00:04:50)
Ερώτηση 4, σελ. 72
(00:02:35)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 72
(00:07:09)
Κ.Π. Καβάφης, «Στην εκκλησία»
9 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:43)
Ανάγνωση ποιήματος
(00:01:15)
Τίτλος και θέμα ποιήματος
(00:02:06)
Ανάλυση και ενότητες ποιήματος
(00:06:48)
Η σημασία της θρησκείας
(00:02:57)
Γλώσσα – Ύφος – Στιχουργική ανάλυση – Σχήματα λόγου
(00:07:00)
Ερώτηση 1, σελ. 61
(00:02:15)
Ερώτηση 2, σελ. 61
(00:02:09)
Ερώτηση 3, σελ. 61
(00:01:53)
Εθνική ζωή
Ακριτικό, «Ο Διγενής»
15 Θέματα
Ανάγνωση
(00:04:13)
Άγνωστες λέξεις – Ερμηνεία
(00:02:38)
Ακριτικά τραγούδια
(00:09:57)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:01)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:24)
Νοηματική απόδοση
(00:02:06)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:31)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:00:46)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:44)
Ύφος – μορφή
(00:01:15)
Σχήματα λόγου
(00:01:58)
Γλώσσα
(00:02:21)
Ερώτηση 1, σελ. 74
(00:02:02)
Ερώτηση 2, σελ. 74
(00:02:41)
Ερώτηση 3, σελ. 74
(00:02:41)
Κλέφτικο, «Του Βασίλη»
15 Θέματα
Κλέφτικα τραγούδια
(00:05:11)
Ανάγνωση
(00:02:27)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:08)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:02)
Νοηματική απόδοση
(00:03:01)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:02:06)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:02:26)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:52)
Ύφος – μορφή
(00:00:59)
Σχήματα λόγου
(00:01:24)
Γλώσσα
(00:00:37)
Ερώτηση 1, σελ. 76
(00:02:33)
Ερώτηση 2, σελ. 76
(00:05:52)
Ερώτηση 3, σελ. 76
(00:02:03)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 76
(00:06:30)
Ανδρέας Κάλβος, «Εις Σάμον»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:09:03)
Ανάγνωση ποιήματος
(00:01:29)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:33)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:27)
Νοηματική απόδοση
(00:03:09)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:03:08)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:11)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:29)
Ύφος – μορφή
(00:01:38)
Σχήματα λόγου
(00:00:52)
Γλώσσα
(00:00:24)
Ερώτηση 1, σελ. 78
(00:02:18)
Ερώτηση 2, σελ. 78
(00:02:18)
Ερώτηση 3, σελ. 78
(00:02:24)
Ερώτηση 4, σελ. 78
(00:03:45)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 78
(00:03:47)
Γιάννης Ρίτσος, «Ερημωμένα χωριά»
16 Θέματα
Ανάγνωση ποιήματος
(00:04:13)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:18)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:44)
Νοηματική απόδοση 1ης ενότητας
(00:03:29)
Νοηματική απόδοση 2ης ενότητας
(00:03:06)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:44)
Νοηματικές ενότητες – Πλαγιότιλοι
(00:02:48)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:34)
Ύφος – μορφή
(00:01:48)
Σχήματα λόγου
(00:03:44)
Γλώσσα
(00:02:10)
Ερώτηση 1, σελ. 82
(00:05:30)
Ερώτηση 2, σελ. 82
(00:02:16)
Ερώτηση 3, σελ. 82
(00:03:53)
Ερώτηση 4, σελ. 82
(00:02:25)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 82
(00:03:24)
Διονύσιος Σολωμός, «Η καταστροφή των Ψαρών»
15 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:41)
Ανάγνωση κειμένου
(00:01:07)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:13:15)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:00:40)
Νοηματική απόδοση
(00:01:14)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:02:37)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:01:15)
Στιχουργική ανάλυση
(00:00:57)
Σχήματα λόγου
(00:01:06)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 80
(00:02:35)
Ερώτηση 2, σελ. 80
(00:02:59)
Ερώτηση 3, σελ. 80
(00:02:04)
Ερώτηση 4, σελ. 80
(00:03:01)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 80
(00:03:44)
Μέλπω Αξιώτη, «Από δόξα και θάνατο»
11 Θέματα
Στόχοι – Βιογραφικά στοιχεία
(00:04:04)
Από δόξα και θάνατο
(00:08:16)
Περιεχόμενο – Νόημα
(00:04:39)
Χαρακτηρισμοί – Πλαγιότιτλοι
(00:04:30)
Ύφος – Σχήματα λόγου – Γλώσσα
(00:05:07)
Σχολικό βιβλίο, «Από δόξα και θάνατο»
Ερωτήσεις 1 & 2, σελ. 86
(00:07:05)
Ερώτηση 3, σελ. 86
(00:03:55)
Ερώτηση 4, σελ. 86
(00:03:00)
Ερώτηση 5, σελ. 86
(00:04:13)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 86
(00:03:28)
Γιώργος Χειμωνάς, «Έξι χιλιάδες νέοι»
11 Θέματα
Ανάγνωση κειμένου
(00:02:59)
Νοηματική απόδοση
(00:00:56)
Περιεχόμενο
(00:01:29)
Δομή και τεχνική έργου
(00:03:23)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:00:45)
Σχολικό βιβλίο, «Έξι χιλιάδες νέοι»
Ερώτηση 1, σελ. 88
(00:02:18)
Ερώτηση 2, σελ. 88
(00:01:40)
Ερώτηση 3, σελ. 88
(00:01:24)
Ερώτηση 4, σελ. 88
(00:01:13)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 88
(00:05:18)
Χριστόφορος Μηλιώνης, «“Το συρματόπλεγμα του αίσχους”»
11 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:43)
Ιστορικό πλαίσιο
(00:01:21)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:04:02)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:05:07)
Ανάλυση 2ης-3ης ενότητας
(00:05:57)
Σχήματα λόγου – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:03:17)
Χαρακτηρισμός αφηγητή
(00:01:29)
Ερώτηση 1, σελ. 91
(00:02:11)
Ερώτηση 2, σελ. 91
(00:02:19)
Ερώτηση 3, σελ. 91
(00:01:38)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 91
(00:05:47)
Παλαιότερες μορφές ζωής
Διδώ Σωτηρίου, «Όταν πρωτοκατέβηκα στη Σμύρνη»
19 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:45)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:18)
Ανάγνωση κειμένου (α΄ μέρος)
(00:04:00)
Ανάγνωση κειμένου (β΄ μέρος)
(00:04:56)
Ανάγνωση κειμένου (γ΄ μέρος)
(00:02:31)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:04:18)
Νοηματική απόδοση
(00:05:59)
Περιεχόμενο
(00:01:16)
Γλώσσα
(00:02:23)
Ύφος – Μορφή
(00:02:27)
Σχήματα λόγου
(00:06:47)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:02:36)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 98
(00:05:01)
Ερώτηση 2, σελ. 98
(00:00:06)
Ερώτηση 3, σελ. 98
(00:03:46)
Ερώτηση 4, σελ. 98
(00:03:28)
Διαθεματική εργασία 1, σελ. 98
(00:02:05)
Διαθεματικές εργασίες 2-3, σελ. 98
(00:04:17)
Άντον Τσεχωφ, «Ένας αριθμός»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:00:40)
Ανάγνωση κειμένου
(00:04:01)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:03:20)
Περιεχόμενο και Νοηματικά Κέντρα
(00:02:46)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:02:25)
Νοηματική απόδοση – πρώτη ενότητα
(00:09:19)
Νοηματική απόδοση – δεύτερη ενότητα
(00:09:17)
Αφηγηματικά στοιχεία
(00:02:15)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:37)
Ύφος και Μορφή
(00:01:24)
Σχήματα λόγου
(00:08:43)
Γλώσσα
(00:01:27)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 108
(00:04:29)
Ερώτηση 2, σελ. 108
(00:03:14)
Ερώτηση 3, σελ. 108
(00:03:17)
Ερώτηση 4, σελ. 108
(00:03:07)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 108
(00:04:20)
Λευτέρης Ξανθόπουλος, «Χρονικό»
12 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:38)
Ανάγνωση και τίτλος ποιήματος
(00:02:10)
Θέμα και περιεχόμενο ποιήματος
(00:01:17)
Ανάλυση και ενότητες ποιήματος
(00:04:34)
Πορεία οικογένειας – Ανάλυση στίχων
(00:06:26)
Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:02:42)
Ερώτηση 1, σελ. 105
(00:02:19)
Ερώτηση 2, σελ. 105
(00:02:07)
Ερώτηση 3, σελ. 105
(00:01:41)
Ερώτηση 4, σελ. 105
(00:01:22)
Ερώτηση 5, σελ. 105
(00:02:04)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 105
(00:04:25)
Σωτήρης Δημητρίου, «Πάσχα τ’ Απρίλη»
13 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:31)
Τίτλος, είδος και θέμα κειμένου
(00:03:10)
Ανάλυση 1ης-2ης-3ης ενότητας
(00:09:41)
Ανάλυση 4ης-5ης-6ης-7ης ενότητας
(00:08:05)
Ανάλυση 8ης ενότητας
(00:02:52)
Χαρακτηρισμός προσώπων
(00:04:10)
Ερώτηση 1, σελ. 103
(00:01:02)
Ερώτηση 2, σελ. 103
(00:02:07)
Ερώτηση 3, σελ. 103
(00:01:31)
Ερώτηση 4, σελ. 103
(00:01:41)
Ερώτηση 5, σελ. 103
(00:01:07)
Ερώτηση 6, σελ. 103
(00:01:34)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 103
(00:03:45)
Ταξιδιωτικά κείμενα
Νίκος Καζαντζάκης, «Μια Κυριακή στην Κνωσό»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:34)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:29)
Ανάγνωση κειμένου
(00:10:25)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:04:21)
Νοηματική απόδοση
(00:08:23)
Γλώσσα
(00:02:04)
Ύφος
(00:01:19)
Σχήματα λόγου (α΄ μέρος)
(00:02:53)
Σχήματα λόγου (β΄ μέρος)
(00:04:37)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:06)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1 (α΄ μέρος), σελ. 117
(00:03:12)
Ερώτηση 1 (β΄ μέρος), σελ. 117
(00:02:08)
Ερώτηση 2, σελ. 117
(00:04:23)
Ερώτηση 3, σελ. 117
(00:05:12)
Ερώτηση 4, σελ. 117
(00:01:56)
Ερώτηση 5, σελ. 117
(00:01:56)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 117
(00:03:32)
Νίκος-Αλέξης Ασλάνογλου, «Η εξοχική Λευκάδα»
10 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:24)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:04:10)
Ανάλυση 1ης-2ης-3ης ενότητας
(00:05:43)
Ανάλυση 4ης-5ης ενότητας
(00:07:56)
Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:02:56)
Εκφραστικά μέσα
(00:03:19)
Ερώτηση 1, σελ. 120
(00:01:51)
Ερώτηση 2, σελ. 120
(00:02:30)
Ερώτηση 3, σελ. 120
(00:01:55)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 120
(00:04:47)
Νίκος Κάσδαγλης, «Τόκιο»
11 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:23)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:02:19)
Ενότητα 1η – Πλαγιότιτλος
(00:03:45)
Ενότητα 2η – Πλαγιότιτλος
(00:07:04)
Ανάλυση – Σύγκριση ενοτήτων
(00:03:06)
Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:02:48)
Ερώτηση 1, σελ. 124
(00:01:39)
Ερώτηση 2, σελ. 124
(00:01:27)
Ερώτηση 3, σελ. 124
(00:01:52)
Ερώτηση 4, σελ. 124
(00:01:31)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 124
(00:03:02)
Ζακ Πρεβέρ, «Βγαίνοντας από το σχολειό»
13 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:05:04)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:28)
Ανάγνωση
(00:02:09)
Ανάλυση 1ης-2ης-3ης ενότητας
(00:06:01)
Ανάλυση 4ης-5ης ενότητας
(00:06:33)
Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:02:40)
Είδος
(00:03:53)
Σύμβολα
(00:03:48)
Ερώτηση 1, σελ. 112
(00:02:48)
Ερώτηση 2, σελ. 112
(00:01:29)
Ερώτηση 3, σελ. 112
(00:01:31)
Ερώτηση 4, σελ. 112
(00:02:09)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 112
(00:03:29)
Η αποδημία - Τα μικρασιατικά - Οι πρόσφυγες
Δημοτικά τραγούδια της ξενιτιάς, «Θέλω να πας στην ξενιτιά», «Ξενιτεμένο μου πουλί»
19 Θέματα
Εισαγωγή
(00:03:10)
Ανάγνωση ποιήματος και περιεχόμενο
(00:04:45)
Νοηματική απόδοση
(00:06:37)
Πλαγιότιτλοι
(00:01:39)
Τεχνική – τεχνοτροπία
(00:07:08)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:25)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 128
(00:02:00)
Ερώτηση 2, σελ. 128
(00:02:23)
Ερώτηση 3, σελ. 128
(00:02:16)
Ερώτηση 4, σελ. 128
(00:02:55)
Πληροφορίες για το δημοτικό τραγούδι – Εισαγωγή
(00:03:11)
Τίτλος – Θέμα – Περιεχόμενο
(00:02:21)
Ενότητες – Πλαγιότιλοι – Ανάλυση
(00:07:40)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική
(00:08:28)
Ερώτηση 1, σελ. 128
(00:02:55)
Ερώτηση 2, σελ. 128
(00:01:38)
Ερώτηση 3, σελ. 128
(00:01:49)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 128
(00:05:51)
Δημήτρης Χατζής, «Ο Κάσπαρ Χάουζερ στην έρημη χώρα»
22 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:05)
Ανάγνωση κειμένου
(00:05:25)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:31)
Θεματικά κέντρα
(00:00:20)
Ερμηνευτική προσέγγιση
(00:00:43)
Ο τίτλος
(00:03:04)
Aναλογίες ανάμεσα στον Κώστα και στον Κάσπαρ
(00:00:56)
Περιεχόμενο αποσπάσματος
(00:01:06)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:01:51)
Νοηματική απόδοση 1ης ενότητας
(00:00:48)
Νοηματική απόδοση 2ης ενότητας
(00:01:38)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:23)
Λόγοι μετανάστευσης και η ζωή στη νέα χώρα
(00:00:58)
Σχήματα λόγου
(00:05:00)
Ύφος
(00:02:42)
Γλώσσα
(00:01:12)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 131
(00:04:06)
Ερώτηση 2, σελ. 131
(00:05:53)
Ερώτηση 3, σελ. 131
(00:02:42)
Ερώτηση 4, σελ. 131
(00:04:42)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 131
(00:03:03)
Ηλίας Βενέζης, «H επιστροφή του Αντρέα»
15 Θέματα
Εισαγωγικά
(00:01:25)
Ανάγνωση κειμένου
(00:14:46)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:01:12)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:01:56)
Νοηματική απόδοση
(00:03:44)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:09)
Πλαγιότιτλοι
(00:03:26)
Ύφος – μορφή
(00:01:06)
Σχήματα λόγου
(00:06:53)
Γλώσσα
(00:01:11)
Σχολικό βιβλίο, «H επιστροφή του Αντρέα»
Ερώτηση 1, σελ. 138
(00:03:27)
Ερώτηση 2, σελ. 138
(00:04:58)
Ερώτηση 3, σελ. 138
(00:03:48)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 138
(00:02:17)
Μπέρτολτ Μπρεχτ, «Για τον όρο μετανάστες»
19 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα Μπέρτολτ Μπρεχτ
(00:00:52)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:31)
Τίτλος ποιήματος
(00:01:29)
Ανάγνωση κειμένου
(00:03:17)
Περιεχόμενο ποιήματος
(00:09:02)
Ανάλυση ποιήματος
(00:08:52)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:12:43)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:03:59)
Ανάλυση 3ης ενότητας
(00:07:49)
Θεματικά κέντρα
(00:02:04)
Γλώσσα
(00:01:21)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:00)
Τεχνική
(00:01:04)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:30)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 140
(00:02:52)
Ερώτηση 3, σελ. 140
(00:02:05)
Ερώτηση 4, σελ. 140
(00:02:22)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 140
(00:03:14)
Άλκη Ζέη, «Αναμνήσεις της Κωνσταντίνας από τη Γερμανία»
17 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα Άλκης Ζέη
(00:01:21)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:00:58)
Ανάγνωση κειμένου
(00:14:24)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:03:13)
Νοηματική απόδοση
(00:07:21)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:04:05)
Γλώσσα
(00:01:30)
Υφος
(00:00:38)
Σχήματα λόγου (α΄ μέρος)
(00:03:28)
Σχήματα λόγου (β΄ μέρος)
(00:02:04)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:04:52)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 153
(00:07:23)
Ερώτηση 2, σελ. 153
(00:02:51)
Ερώτηση 3, σελ. 153
(00:04:30)
Ερώτηση 4, σελ. 153
(00:05:04)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 153
(00:03:21)
Κυριάκος Χαραλαμπίδης, «Γλυκό του κουταλιού»
11 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:47)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:33)
Ανάλυση 1ης-2ης ενότητας
(00:05:28)
Ανάλυση 3ης-4ης ενότητας
(00:03:07)
Σύνδεση με το ομηρικό στοιχείο
(00:02:22)
Σχήματα λόγου – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:03:57)
Ερώτηση 1, σελ. 143
(00:01:58)
Ερώτηση 2, σελ. 143
(00:02:01)
Ερώτηση 3, σελ. 143
(00:02:02)
Ερώτηση 4, σελ. 143
(00:02:26)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 143
(00:02:51)
Θανάσης Βαλτινός, «Δύο γράμματα της Χαράς»
14 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:03)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:02:36)
Χρονικό πλαίσιο
(00:01:49)
Είδος κειμένου
(00:02:33)
Ανάγνωση και ανάλυση πρώτης επιστολής
(00:08:03)
Ανάγνωση και ανάλυση δεύτερης επιστολής
(00:04:34)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:10)
Γλώσσα
(00:01:55)
Ερώτηση 1, σελ. 147
(00:02:11)
Ερώτηση 2, σελ. 147
(00:01:57)
Ερώτηση 3, σελ. 147
(00:01:27)
Ερώτηση 4, σελ. 147
(00:02:11)
Ερώτηση 5, σελ. 147
(00:01:34)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 147
(00:03:17)
Αθλητισμός
Λορέντζος Μαβίλης, «Καλλιπάτειρα»
22 Θέματα
Σχολικό βιβλίο
Βιογραφικό σημείωμα Λορέντζος Μαβίλης
(00:02:27)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:14:00)
Ανάγνωση κειμένου
(00:02:12)
Σονέτο
(00:07:55)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:03:04)
Νοηματική απόδοση
(00:10:15)
Περιεχόμενο και Νοηματικά Κέντρα
(00:05:47)
Θέμα και Βασική Ιδέα
(00:03:06)
Βασικές Ιδέες
(00:05:20)
Γλώσσα
(00:02:10)
Ύφος και Μορφή
(00:03:21)
Στιχουργική ανάλυση
(00:04:29)
Εκφραστικά μέσα
(00:04:37)
Τεχνική
(00:08:24)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:05:24)
Πρόσθετο υλικό – Καλλιπάτειρα
Ερώτηση 1, σελ. 157
(00:09:14)
Ερώτηση 2, σελ. 157
(00:04:51)
Ερώτηση 3, σελ. 157
(00:04:47)
Διαθεματική εργασία 1, σελ. 157
(00:08:37)
Διαθεματική εργασία 2, σελ. 157
(00:04:24)
Δημήτρης Μίγγας, «Η τρίπλα των ονείρων»
15 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:19)
Ανάγνωση κειμένου
(00:03:36)
Eισαγωγικό σημείωμα
(00:01:33)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:02:01)
Νοηματική απόδοση
(00:02:52)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:01)
Νοηματικές ενότητες πλαγιότιτλοι
(00:01:47)
Ύφος μορφή
(00:00:44)
Σχήματα λόγου
(00:02:17)
Γλώσσα
(00:02:09)
Σχολικό βιβλίο, «Η τρίπλα των ονείρων»
Ερώτηση 1, σελ. 159
(00:03:02)
Ερώτηση 2, σελ. 159
(00:02:15)
Ερώτηση 3, σελ. 159
(00:02:10)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 159
(00:06:34)
Νίκος Χουλιαράς, «Η εσχάτη των ποινών»
12 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:00)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:04:22)
Ανάλυση 1ης-2ης ενότητας
(00:10:01)
Ανάλυση 3ης-4ης ενότητας
(00:10:19)
Ανάλυση 5ης ενότητας
(00:10:55)
Το τέλος του διηγήματος
(00:02:37)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:04:47)
Ερώτηση 1, σελ. 166
(00:01:19)
Ερώτηση 2, σελ. 166
(00:02:12)
Ερώτηση 3, σελ. 166
(00:03:17)
Ερώτηση 4, σελ. 166
(00:01:41)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 166
(00:01:58)
Ουμπέρτο Σάμπα, «Τοπική ομάδα»
8 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:10)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:02:52)
Ανάλυση 1ης-2ης-3ης ενότητας
(00:06:00)
Είδος κειμένου
(00:02:47)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:02:58)
Ερώτηση 1, σελ. 161
(00:02:12)
Ερώτηση 2, σελ. 161
(00:01:52)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 161
(00:03:55)
Η αγάπη για τους συνανθρώπους μας - Οι φιλικοί δεσμοί
Γιαννής Μαγκλής, «Γιατί»
11 Θέματα
Περιεχόμενο
(00:02:50)
Νοηματική απόδοση
(00:07:29)
Σχήματα λόγου
(00:07:25)
Ύφος και Μορφή
(00:02:14)
Σχολικό βιβλίο, «Γιατί»
Ερώτηση 1, σελ. 173
(00:02:48)
Ερώτηση 2, σελ. 173
(00:03:48)
Ερώτηση 3, σελ. 173
(00:04:50)
Ερώτηση 4, σελ. 173
(00:02:45)
Ερώτηση 5, σελ. 173
(00:04:00)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 173
(00:03:29)
Ζωρζ Σαρή, «Και πάλι στο σχολείο…»
18 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:10)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:15)
Ανάγνωση κειμένου
(00:09:02)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:02:04)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:02:11)
Νοηματική απόδοση, 1η ενότητα
(00:05:30)
Νοηματική απόδοση, 2η ενότητα
(00:01:54)
Νοηματική απόδοση, 3η ενότητα
(00:01:41)
Εκφραστικά μέσα
(00:03:22)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:10:00)
Γλώσσα
(00:02:47)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 183
(00:02:47)
Ερώτηση 2, σελ. 183
(00:03:50)
Ερώτηση 3, σελ. 183
(00:02:03)
Ερώτηση 4, σελ. 183
(00:02:22)
Ερώτηση 5, σελ. 183
(00:02:48)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 183
(00:05:53)
Αντουάν ντε Σαιντ – Εξυπερύ, «Ο μικρός πρίγκιπας και η αλεπού»
29 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:47)
Ανάγνωση κειμένου
(00:11:22)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:58)
Θέμα και θεματικά κέντρα
(00:04:59)
Περιεχόμενο
(00:04:08)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:04:11)
Νοηματική ανάλυση 1ης ενότητας
(00:03:08)
Νοηματική ανάλυση 2ης ενότητας
(00:09:04)
Νοηματική ανάλυση 3ης ενότητας
(00:07:08)
Κεντρική Ιδέα
(00:01:54)
Ο συγγραφέας και τα μηνύματά του
(00:01:52)
Ειδικότερες ερμηνείες
(00:05:19)
Ο ρόλος της αλεπούς
(00:02:30)
Συμβουλή της αλεπούς
(00:01:18)
Χαρακτηρισμός μικρού πρίγκιπα
(00:04:11)
Χαρακτηρισμός της αλεπούς
(00:02:27)
Χαρακτηρισμός των τριαντάφυλλων
(00:01:49)
Αφηγηματικοί τρόποι
(00:00:29)
Ύφος
(00:00:43)
Γλώσσα
(00:01:28)
Σχήματα λόγου
(00:05:19)
Ομοιότητες και Διαφορές με παραδοσιακά παραμύθια
(00:01:01)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 189
(00:05:39)
Ερώτηση 2, σελ. 189
(00:03:02)
Ερώτηση 3, σελ. 189
(00:03:44)
Ερώτηση 4, σελ. 189
(00:03:21)
Ερώτηση 5, σελ. 189
(00:01:31)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 189
(00:03:32)
Νίκος Καρούζος, «Τα πουλιά δέλεαρ του Θεού»
12 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:35)
Το έργο
(00:03:17)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:01:38)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:02:54)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:08:12)
Ανάλυση 3ης ενότητας
(00:01:59)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:04:00)
Ερώτηση 1, σελ. 169
(00:01:50)
Ερώτηση 2, σελ. 169
(00:02:07)
Ερώτηση 3, σελ. 169
(00:01:19)
Ερώτηση 4, σελ. 169
(00:01:27)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 169
(00:02:19)
Μ.Καραγάτσης, «Η κυρία Νίτσα»
17 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:39)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:28)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:03:30)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:04:30)
Ανάλυση 3ης ενότητας
(00:02:57)
Ανάλυση 4ης ενότητας
(00:04:08)
Ανάλυση 5ης ενότητας
(00:08:39)
Ανάλυση 6ης ενότητας
(00:03:04)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:02:54)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:03:28)
Ερώτηση 1, σελ. 178
(00:02:28)
Ερώτηση 2, σελ. 178
(00:01:16)
Ερώτηση 3, σελ. 178
(00:02:19)
Ερώτηση 4, σελ. 178
(00:02:10)
Ερώτηση 5, σελ. 178
(00:01:37)
Ερώτηση 6, σελ. 178
(00:01:35)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 178
(00:01:54)
Ιβάν Γκολ, «Μαλαισιακά τραγούδια»
6 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:59)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:02:02)
Ανάγνωση και ανάλυση ποιήματος
(00:04:11)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:03:24)
Ερώτηση 1, σελ. 190
(00:01:29)
Ερώτηση 2, σελ. 190
(00:01:35)
Η βιοπάλη - Το αγωνιστικό πνεύμα του ανθρώπου
Κ. Π. Καβάφης, «Θερμοπύλες»
20 Θέματα
Στόχοι – Βιογραφικό σημείωμα
(00:04:25)
Εισαγωγή – ανάγνωση – ιστορία
(00:05:33)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:02:49)
Ενότητα 1η – Νόημα
(00:06:07)
Ανάλυση 2ης Ενότητας
(00:17:38)
Ανάλυση 3ης Ενότητας
(00:08:18)
Γλώσσα
(00:03:20)
Ύφος και Μορφή
(00:02:39)
Στιχουργική ανάλυση (α΄ μέρος)
(00:05:14)
Στιχουργική ανάλυση (β΄ μέρος)
(00:03:14)
Ιδέες και συναισθήματα
(00:03:56)
Σχήματα λόγου
(00:01:51)
Τεχνική
(00:01:39)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:06:08)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 193
(00:08:47)
Ερώτηση 2, σελ. 193
(00:06:04)
Ερώτηση 3, σελ. 193
(00:04:32)
Ερώτηση 4, σελ. 193
(00:03:42)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 193
(00:02:22)
Δήμητρα Χ. Χριστοδούλου, «Για ένα παιδί που κοιμάται»
20 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:36)
Ανάγνωση κειμένου
(00:02:49)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:02)
Περιεχόμενο και Νοηματικά Κέντρα
(00:03:56)
Ανάλυση 1ης ενότητας (α΄υποενότητα)
(00:01:45)
Ανάλυση 1ης ενότητας (β΄υποενότητα)
(00:00:50)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:00:52)
Ανάλυση 3ης ενότητας
(00:01:16)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:24)
Νοηματικές ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:05:32)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:43)
Ύφος και Μορφή
(00:02:28)
Σχήματα λόγου
(00:03:26)
Γλώσσα
(00:03:59)
Σχολικό βιβλίο, «Για ένα παιδί που κοιμάται»
Ερώτηση 1, σελ. 200
(00:04:11)
Ερώτηση 2, σελ. 200
(00:03:44)
Ερώτηση 3, σελ. 200
(00:03:11)
Ερώτηση 4, σελ. 200
(00:02:19)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 200
(00:02:40)
Ανώνυμος, «Το τραγούδι του Γιανγκ»
6 Θέματα
Έργο, θέμα και περιεχόμενο
(00:02:13)
Ανάγνωση και ανάλυση ποιήματος
(00:02:46)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:03:35)
Ερώτηση 1, σελ. 202
(00:01:46)
Ερώτηση 2, σελ. 202
(00:01:39)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 202
(00:02:48)
Έλλη Αλεξίου, «Όμως ο μπαμπάς δεν ερχόταν»
12 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:38)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:04:08)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:09:06)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:05:25)
Ανάλυση 3ης ενότητας
(00:07:14)
Ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο
(00:01:30)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:07:05)
Ερώτηση 1, σελ. 198
(00:02:37)
Ερώτηση 2, σελ. 198
(00:01:29)
Ερώτηση 3, σελ. 198
(00:02:33)
Ερώτηση 4, σελ. 198
(00:01:26)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 198
(00:02:06)
Προβλήματα της σύγχρονης ζωής
Μένης Κουμανταρέας, «Γραφείον ευρέσεως εργασίας»
19 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:06)
Ανάγνωση κειμένου
(00:09:04)
Eισαγωγικό σημείωμα
(00:03:24)
Θέμα και βασική ιδέα
(00:03:58)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:02:55)
Ενότητες και πλαγιότιτλοι
(00:03:57)
Νοηματική απόδοση
(00:05:10)
Ιδέες και συναισθήματα
(00:00:56)
Τεχνική και αφηγηματικοί τρόποι
(00:00:51)
Εκφραστικά μέσα
(00:06:52)
Γλώσσα
(00:03:14)
Ύφος
(00:03:05)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:08:41)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 213
(00:04:50)
Ερώτηση 2, σελ. 213
(00:04:11)
Ερώτηση 3, σελ. 213
(00:05:52)
Ερώτηση 4, σελ. 213
(00:06:35)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 213
(00:05:28)
Διονύσης Σαββόπουλος, «Τι έπαιξα στο Λαύριο»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:57)
Ανάγνωση
(00:01:42)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:00:32)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:03:18)
Νοηματική απόδοση
(00:02:30)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:01:59)
Ενότητες – πλαγιότιτλοι
(00:03:16)
Στιχουργική ανάλυση
(00:01:08)
Ύφος – μορφή
(00:01:55)
Σχήματα λόγου
(00:02:19)
Γλώσσα
(00:01:05)
Σχολικό βιβλίο, «Τι έπαιξα στο Λαύριο»
Ερώτηση 1, σελ. 205
(00:04:06)
Ερώτηση 2, σελ. 205
(00:01:43)
Ερώτηση 3, σελ. 205
(00:02:05)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 205
(00:04:49)
Μαρία Ιορδανίδου, «Στην εποχή του τσιμέντου και της πολυκατοικίας»
12 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:04:05)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:01)
Ενότητες 1η & 2η – Πλαγιότιτλοι
(00:08:04)
Ενότητα 3η – Πλαγιότιτλος
(00:07:58)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:03:28)
Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:04:17)
Ερώτηση 1, σελ. 209
(00:02:53)
Ερώτηση 2, σελ. 209
(00:03:35)
Ερώτηση 3, σελ. 209
(00:02:26)
Ερώτηση 4, σελ. 209
(00:01:45)
Ερώτηση 5, σελ. 209
(00:02:09)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 209
(00:05:21)
Τόλης Νικηφόρου, «Όταν πεθαίνει ένα παιδί»
8 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:31)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:05)
Ανάλυση 1ης-2ης ενότητας
(00:08:54)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:03:25)
Ερώτηση 1, σελ. 231
(00:02:24)
Ερώτηση 2, σελ. 231
(00:02:17)
Ερώτηση 3, σελ. 231
(00:02:04)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 231
(00:08:01)
Τίτος Πατρίκιος, «Ιστορία του λαβύρινθου»
9 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:23)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:45)
Ανάλυση 1ης-2ης ενότητας
(00:07:51)
Μυθολογικό υπόβαθρο
(00:04:06)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:03:37)
Ερώτηση 1, σελ. 222
(00:02:24)
Ερώτηση 2, σελ. 222
(00:01:33)
Ερώτηση 3, σελ. 222
(00:02:16)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 222
(00:02:03)
Τάσος Καλούτσας, «Με το λεωφορείο»
14 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:01)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:01:31)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:04:36)
Ανάλυση 2ης-3ης ενότητας
(00:06:03)
Ανάλυση 4ης-5ης ενότητας
(00:06:36)
Ανάλυση 6ης-7ης ενότητας
(00:08:31)
Ανάλυση 8ης-9ης ενότητας
(00:05:48)
Ιστορικό πλαίσιο – Χαρακτηριστικά προβλήματα προσφύγων
(00:02:53)
Χαρακτηρισμός – Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:04:40)
Ερώτηση 1, σελ. 219
(00:01:37)
Ερώτηση 2, σελ. 219
(00:01:25)
Ερώτηση 3, σελ. 219
(00:01:31)
Ερώτηση 4, σελ. 219
(00:01:50)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 219
(00:02:01)
Μιχάλης Γκανάς, «Στα καμένα»
9 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:02:24)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:01:55)
Ανάλυση ενοτήτων
(00:07:27)
Εκφραστικά μέσα – Γλώσσα – Στιχουργική ανάλυση
(00:02:21)
Ερώτηση 1, σελ. 234
(00:02:17)
Ερώτηση 2, σελ. 234
(00:01:10)
Ερώτηση 3, σελ. 234
(00:01:37)
Ερώτηση 4, σελ. 234
(00:01:06)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 234
(00:03:03)
Εντίτα Μόρρις, «Τα λουλούδια της Χιροσίμα»
15 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:01:59)
Τίτλος, θέμα και περιεχόμενο
(00:03:57)
Ανάλυση 1ης ενότητας
(00:15:20)
Ανάλυση 2ης ενότητας
(00:08:58)
Ανάλυση 3ης ενότητας (α΄μέρος)
(00:07:29)
Ανάλυση 3ης ενότητας (β΄μέρος)
(00:10:07)
Εικόνες
(00:01:28)
Ιστορικό πλαίσιο
(00:01:06)
Χαρακτηρισμός – Γλώσσα – Αφηγηματικά στοιχεία
(00:06:42)
Ερώτηση 1, σελ. 229
(00:02:47)
Ερώτηση 2, σελ. 229
(00:02:03)
Ερώτηση 3, σελ. 229
(00:02:01)
Ερώτηση 4, σελ. 229
(00:02:14)
Ερώτηση 5, σελ. 229
(00:02:18)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 229
(00:02:38)
Οι φίλοι μας τα ζώα
Έρμαν Έσε, «Ο λύκος»
16 Θέματα
Βιογραφικό σημείωμα
(00:03:03)
Στόχοι
(00:01:26)
Ανάγνωση κειμένου
(00:09:14)
Εισαγωγικό σημείωμα
(00:02:07)
Περιεχόμενο και νοηματικά κέντρα
(00:02:04)
Ενότητες και πλαγιότιτλοι
(00:03:57)
Νοηματική απόδοση
(00:07:10)
Χαρακτηρισμός πρωταγωνιστών
(00:05:01)
Εκφραστικά μέσα
(00:06:25)
Υφος
(00:01:44)
Σχολικό βιβλίο
Ερώτηση 1, σελ. 243
(00:04:08)
Ερώτηση 2, σελ. 243
(00:03:48)
Ερώτηση 3, σελ. 243
(00:03:11)
Ερώτηση 4, σελ. 243
(00:02:26)
Διαθεματικές εργασίες, σελ. 243
(00:07:06)
Προηγούμενο Μάθημα
Επόμενο Μάθημα
Λαογραφικά
Κείμενα Β’ Γυμνασίου
Λαογραφικά
Περιεχόμενα Μαθήματος
0% Ολοκληρωμένο
0/3 Βήματα
Ο Τάκης-Πλούμας – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Η Άννα του Κλήδονα – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Να ‘σαι καλά δάσκαλε – Λύσεις των ασκήσεων σχολικού βιβλίου
Προηγούμενο Μάθημα
Πϊσω στο μάθημα
Επόμενο Μάθημα
Login
Accessing this Μάθημα requires a login. Please enter your credentials below!
Ψευδώνυμο ή ηλεκ. διεύθυνση
Συνθηματικό
Να με θυμάσαι
Lost Your Password?