arnos.gr

βοήθημα αρχαία Β' Γυμνασίου

Αρχαία Β’ Γυμνασίου

Βοήθημα - Τετράδιο Σπουδής γ’

Φροντιστηριακό Βοήθημα: Το Τετράδιο Σπουδής περιέχει ασκήσεις για εξάσκηση και εμπέδωση. Ο δάσκαλος με αυτό διδάσκει, ο μαθητής μελετά και εξασκείται και ο γονέας ελέγχει την ορθότητα των απαντήσεων. Ακολουθεί την ύλη του σχολικού βιβλίου και κάθε ενότητα περιλαμβάνει:
  • Απόδοση του αρχαίου κειμένου κατά λέξη στα νέα ελληνικά,
  • Ερωτήσεις κατανόησης,
  • Θεωρία  των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων,
  • Ασκήσεις γραμματικής, συντακτικού, ετυμολογικές, λεξιλογικές,
  • Επαναληπτικές ασκήσεις εμπέδωσης της ύλης,
  • Επιπλέον ασκήσεις στο κείμενο, το λεξιλόγιο, την ετυμολογία, τη γραμματική και το συντακτικό.
 
SKU ΓΥΜΝ-Β-ΑΡΧΑΙΑ-Τ.Σ.3 Category Tags ,
-10%
-10%
Τιμή Βιβλίου 16.0 14.4€
Τιμή ebook 9.0 8.1€

Περιγραφή

 

Το τετράδιο σπουδής «Αρχαία Ελληνικά Β΄ Γυμνασίου» της φιλολόγου Νικολέττας Πατερέλη και των εκδόσεων ΑΡΝΟΣ έχει ως στόχο να βοηθήσει τους μαθητές που φοιτούν στη Β΄ Γυμνασίου να κατανοήσουν, να κατακτήσουν και να εμπεδώσουν την ύλη του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών.

Σε κάθε διδακτική ενότητα εμπεριέχονται:

  1.  απόδοση του αρχαίου κειμένου κατά λέξη στα νέα ελληνικά,
  2. ερωτήσεις κατανόησης βασισμένες στη μετάφραση του κειμένου,
  3. λεξιλογικές ασκήσεις εμπλουτισμού των γνώσεων των μαθητών με βάση την οικογένεια λέξεων του λήμματος που δίνεται στον λεξιλογικό πίνακα
  4. ετυμολογικές ασκήσεις βασισμένες στα φαινόμενα της παραγωγής και της σύνθεσης λέξεων στην αρχαία ελληνική
  5. ολοκληρωμένη επανάληψη σε γραμματικά ή συντακτικά φαινόμενα που διδάχτηκαν στην Α΄ Γυμνασίου,
  6. επαναληπτικές ασκήσεις εμπέδωσης της γραμματικής και του συντακτικού, βασισμένες στις γνώσεις που έχουν ήδη κατακτήσει οι μαθητές,
  7. συμπληρωματικές παρατηρήσεις που, σε συνδυασμό με τη θεωρία του σχολικού εγχειριδίου, ολοκληρώνουν τη γνώση των μαθητών στο γραμματικό ή συντακτικό φαινόμενο που διδάσκονται στη συγκεκριμένη ενότητα,
  8. ασκήσεις εμπέδωσης του γραμματικού ή συντακτικού φαινομένου της ενότητας
  9. απόδοση του παράλληλου αρχαίου κειμένου στα νέα ελληνικά,
  10. ερωτήσεις κατανόησης και συσχέτισης του παράλληλου κειμένου και του κειμένου αναφοράς,
  11. επιπλέον ασκήσεις επανάληψης στο κείμενο, στο λεξιλόγιο, στην ετυμολογία, στη γραμματική και στο συντακτικό της εκάστοτε ενότητας.

Αναλυτικά το περιεχόμενο των ενοτήτων του γ τεύχους:

ΕΝΟΤΗΤΑ 13, Η σωστή στάση στο θέμα της τροφής

Στην ενότητα 13 οι μαθητές:

  • θα προβληματιστούν για την άποψη του συγγραφέα του κειμένου πάνω στο θέμα της διατροφής,
  • θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με λέξεις της ετυμολογικής οικογένειας του ουσιαστικού τό σῖτον,
  • θα μελετήσουν τις παρασύνθετες λέξεις και τη διαδικασία δημιουργίας τους,
  • θα μελετήσουν τον σχηματισμό και την κλίση της υποτακτικής φωνηεντόληκτων και αφωνόληκτων βαρύτονων ρημάτων στη μέση φωνή.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 14, Απρόσκλητοι βοηθοί

Στην ενότητα 14 οι μαθητές:

  • θα μελετήσουν μια ευχάριστη διήγηση για τη «συνεργασία» των δελφινιών με τους ανθρώπους,
  • θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με την οικογένεια λέξεων του ρήματος νέμω,
  • θα γνωρίσουν την ονοματοποιία και την καταχρηστική παραγωγή λέξεων,
  • θα κατανοήσουν τη μεταφορική χρήση των λέξεων,
  • θα γνωρίσουν τους ονοματικούς και τους επιρρηματικούς προσδιορισμούς της αρχαίας ελληνικής.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 15, Η Αθήνα προπύργιο της Ευρώπης

Στην ενότητα 15 οι μαθητές:

  • θα έρθουν σε επαφή με έναν επιτάφιο λόγο και θα εστιάσουν στον στόχο του ομιλητή,
  • θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με αρχαία και νέα ελληνικά ομόρριζα του ρήματος φρονέω -ῶ,
  • θα κάνουν επανάληψη σε ετυμολογικά φαινόμενα που έχουν ήδη διδαχθεί,
  • θα μελετήσουν τον σχηματισμό και την κλίση της ευκτικής φωνηεντόληκτων και αφωνόληκτων βαρύτονων ρημάτων στη μέση φωνή και της ευκτικής μέλλοντα του εἰμί,
  • θα εξοικειωθούν με βασικά χαρακτηριστικά των ομοιόπτωτων ονοματικών προσδιορισμών.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 16, Μεγαλόψυχη στάση

Στην ενότητα 16 οι μαθητές:

  • θα έρθουν σε επαφή με το κείμενο «Μυθιστορία Ἀλεξάνδρου», που αναδεικνύει τη μεγαλοψυχία του Αλεξάνδρου,
  • θα εξοικειωθούν με την ετυμολογική οικογένεια του επιθέτου αἴτιος,
  • θα κάνουν επανάληψη σε φαινόμενα σχετικά με τη σύνθεση λέξεων, που έχουν διδαχτεί έως τώρα,
  • θα μελετήσουν τον σχηματισμό και την κλίση της προστακτικής φωνηεντόληκτων και αφωνόληκτων βαρύτονων ρημάτων στη μέση φωνή, καθώς και των κτητικών αντωνυμιών,
  • θα εξοικειωθούν με βασικά χαρακτηριστικά των ετερόπτωτων ονοματικών προσδιορισμών.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 17, Το πάθημα των ερωδιών

Στην ενότητα 17 οι μαθητές:

  • θα έρθουν σε επαφή με ένα φυσιοδιφικό κείμενο και θα εντοπίσουν τα στοιχεία που συνδέονται με σημάδια που χρησιμοποιούν οι άνθρωποι για να προβλέπουν τον καιρό,
  • θα γνωρίσουν την ετυμολογική οικογένεια του ουσιαστικού τό ὕδωρ,
  • θα κάνουν επανάληψη σε ετυμολογικά φαινόμενα, που έχουν διδαχτεί έως τώρα,
  • θα μελετήσουν τα είδη των επιρρηματικών προσδιορισμών και ειδικότερα τα βασικά χαρακτηριστικά των εμπρόθετων.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 18, Τα μειονεκτήματα του γραπτού λόγου σε σχέση με τον προφορικό

Στην ενότητα 18 οι μαθητές:

  • θα έρθουν σε επαφή με ένα ρητορικό κείμενο το οποίο προβάλλει ορισμένη θέση και τη στηρίζει με επιχειρήματα,
  • θα εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους με παράγωγα και σύνθετα του ουσιαστικού δόξα, που προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα δοκῶ,
  • θα κάνουν επανάληψη σε ετυμολογικά φαινόμενα, που διδάχθηκαν στις ενότητες 11 – 18,
  • θα κάνουν επανάληψη σε γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα, που διδάχθηκαν στις ενότητες 11 – 18.

Αξιολογήσεις

Δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση ακόμη.

Δώστε πρώτος μία αξιολόγηση “Βοήθημα Αρχαίων Β’ Γυμνασίου – Τετράδιο Σπουδής γ’”

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.