arnos.gr

Η ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
γράφω “άριστα!”

Αγαπητοί μαθητές- τριες,

καλή σχολική χρονιά!
Ας αρχίσουμε, λοιπόν, να γράφουμε σιγά σιγά…
Διαγωνίσματα, εκθέσεις που μας ανέθεσαν οι καθηγητές μας το
καλοκαίρι…
Και πάντα η ίδια αγωνία… πώς γράφω το κείμενο της έκθεσης!
Πώς αρχίζω, τι γράφω μετά, πώς “κλείνω” και κυρίως…πώς φτάνω το όριο
λέξεων!
Τίποτα δεν είναι λιγότερο ευχάριστο από αυτή τη διαδικασία! Ούτε καν ένα
πρόβλημα μαθηματικών, ένα άγνωστο κείμενο στα αρχαία ή ένα πρόβλημα
φυσικής! Όλα θα προτιμούσαμε να τα κάνουμε, εκτός από αυτό!
Και έτσι, την αναβάλλουμε και την αναβάλλουμε μέχρι να φτάσει
κυριολεκτικά η τελευταία στιγμή που πρέπει να παραδώσουμε την έκθεση
στον καθηγητή μας!
Ας προσπαθήσουμε αυτή τη φορά..
να το πάρουμε απόφαση! Θα τη γράψουμε και θα είναι και η καλύτερη που
γράψαμε ποτέ!
να διαβάσουμε προσεκτικά την εκφώνηση της έκθεσης που μας έχουν αναθέσει
και να εντοπίσουμε τα δεδομένα και τα ζητούμενα, ώστε να ξέρουμε τι ακριβώς
πρέπει να γράψουμε!
να διαβάσουμε πρώτα μια φορά ολόκληρο το κείμενο αναφοράς και τι
διάγραμμα της θεματικής ενότητας που το συνοδεύει
να δούμε προηγούμενες διορθωμένες εκθέσεις μας, για να μην ξανακάνουμε τα
ίδια λάθη
Προσέχω ο πρόλογός μου να αποτελείται από τουλάχιστον δύο περιόδους και να
ανταποκρίνεται στο επικοινωνιακό πλαίσιο που έχω
Οι ιδέες που θα αναπτύξω ανά ζητούμενο θα είναι τουλάχιστον δύο καλά
τεκμηριωμένες ιδέες (ιδανικά τρεις)

ο επίλογός μου να αποτελείται και αυτός από τουλάχιστον δύο περιόδους και να
ανταποκρίνεται στο επικοινωνιακό πλαίσιο που έχω
να διαβάσω το κείμενό μου ανά παράγραφο, εντοπίζοντας

1ον ορθογραφικά λάθη
2ον εκφραστικές αστοχίες
3ον νοηματικές ασάφειες
4ον συνοχή- συνεκτικότητα

Μην ξεχνάτε ότι μόνο με τη συνεχή εξάσκηση βελτιωνόμαστε!
Ρωτήστε εμάς τους καθηγητές σας ό,τι θέλετε! Ό,τι δεν καταλαβαίνετε και
ό,τι θέλετε να σας εξηγήσουμε! Μόνο έτσι θα γίνετε καλύτεροι!

Με όλη μας τη σκέψη
και τη φροντίδα,
Από την ομάδα καθηγητών της Αρνός,
Επιμέλεια: Κατερίνα Παπούλη
Φιλόλογος ΜΑ, Εισηγήτρια Σεμιναρίων Διδακτικής της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας